خبرنگاران آمار فوتی های روزانه تهران کاهش یافته است

به گزارش مجله پیامکی، شهرری - خبرنگاران - مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: آمار فوتی های روزانه کلانشهر تهران به رغم شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال گذشته(از ابتدای اسفند ماه تا به امروز) کاهش داشته است.

خبرنگاران آمار فوتی های روزانه تهران کاهش یافته است

سعید خال روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ستاد بحران از همان ساعات ابتدایی شیوع کرونا ویروس در سازمان بهشت زهرا(س) تشکیل شده است، اضافه نمود: مردم به هیچ عنوان نباید به آمارهایی که به وسیله فضای مجازی در مورد فوتی های ویروس کرونا منتشر می گردد اعتنا نمایند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت تنها مرجع رسمی و موثق اعلام آمار تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و جان باختگان است.

وی با بیان اینکه سازمان بهشت زهرا(س) روزانه به صورت میانگین در حدود 200 متوفی و سالانه در حدود 60 هزار متوفی پذیرش می نماید، افزود: 40 هزار متوفی در بهشت زهرا(س) دفن و 20 هزار نیز به سایر شهرستان های کشور منتقل می گردد.

خال تاکید نمود: خوشبختانه در ایامی که کرونا ویروس در کشور شیوع پیدا نموده است آمار متوفایان کلان شهر تهران کاهش پیدا نموده است.

وی کاهش سفرهای غیر ضروری، احتیاط و حفظ بهداشت عمومی را اصلی ترین دلیل کاهش آمار متوفایان دانست و گفت: امیدوارم مواردی که موجب کاهش آمار مرگ و میرها در کلان شهر تهران شده است تبدیل به یک الگو گردد.

خال در ادامه با بیان اینکه سازمان بهشت زهرا(س) به عنوان یک نهاد خدمات رسان در کنار مردم است، گفت: دستورالعمل ها و هماهنگ های لازم با وزارت بهداشت و سایر دستگاه های مرتبط تدوین شده است و براساس آن این سازمان به مردم خدمات رسانی می نماید.

وی بیان کرد: کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) با کوشش بی وقفه و جهادی به دنبال ایجاد آرامش و کاهش آلام مراجعه نمایندگان دردمند به این نهاد می باشند.

خال با تاکید براینکه مردم نباید به بعضی کلیپ ها و شایعات منتشر شده در فضای مجازی که به هیچ عنوان حقیقت ندارد اعتنا نمایند، اضافه نمود: مسائل شرعی و موارد بهداشتی برای تمامی متوفیان کاملا رعایت می گردد و مراجعه نمایندگان نیز باید بدانند که تمامی اماکن و امکانات بهشت زهرا(س) روزانه چندین بار ضدعفونی و گندزدایی می گردد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) یادآور شد: ناوگان حمل و نقل متوفایان نیز پس از انجام هر ماموریت برای جلوگیری از هر گونه انتشار ویروس و آلودگی گندزدایی و ضدعفونی می گردد.

خال ادامه داد: تمامی تجهیزات فردی و مورد احتیاج پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) نیز در جهت جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا طی روز چندین بار تعویض می گردد و تمامی کارکنان این سازمان نیز روزانه چکاپ و دمای بدنشان کنترل می گردد.

به گزارش خبرنگاران، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال 1349 خورشیدی شروع شد.

بهشت زهرا (س) ابتدا 314 هکتار وسعت داشت که در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هکتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 798

به "خبرنگاران آمار فوتی های روزانه تهران کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار فوتی های روزانه تهران کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید