خبرنگاران آماده باش مدیریت بحران پاکدشت برای مقابله با سیل احتمالی

به گزارش مجله پیامکی، تهران- خبرنگاران- بخشدار مرکزی پاکدشت گفت: در پی بارش نزولات جوی که از شب گذشته در مناطق مختلف پاکدشت شروع شد، نیروهای مدیریت بحران بخشداری مرکزی برای مقابله با آب گرفتگی و سیلاب احتمالی در آماده باش کامل واقع شده است.

خبرنگاران آماده باش مدیریت بحران پاکدشت برای مقابله با سیل احتمالی

رضا خانی روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش ها و عبور آب با حجم نسبتاً بالا از مسیل ها و رودخانه ها، تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز خطرات و خسارات احتمالی در نقاط مختلف روستایی اتخاذ شده است.

وی با تأکید بر اینکه مکان های احتمالی وقوع سیلاب در کنترل کامل ستاد مدیریت بحران است اظهارداشت: عملیات پایش مستمر و لایروبی کانال های راهنمایی آب در سطح روستاهای بخش مرکزی شهرستان پاکدشت برای مقابله با آبگرفتگی و سیل احتمالی ادامه دارد، ضمن آنکه مکان های احتمالی وقوع سیلاب و رودخانه های فصلی توچال، حمامک، حاجی آباد و قشلاق حاجی آباد در کنترل کامل ستاد مدیریت بحران است.

بخشدار مرکزی پاکدشت گفت: در حال حاضر تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و اعضای ستاد مدیریت بحران بخش مرکزی تا پایداری شرایط جوی در آماده باش کامل قرار دارند.

خانی اضافه کرد: تا کنون گزارشی مبنی وقوع آسیب و خسارت به ابنیه، معابر و سایر نقاط بخش مرکزی دریافت نشده ولی از مردم به ویژه روستائیان درخواست می گردد از تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها جداً خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موانع عبور سیلاب، موضوع را به اطلاع مسئولان منطقه برسانند.

وی ادامه داد: هم اکنون دهیاری روستاهای حمامک و حاجی آباد به دلیل عبور رودخانه فصلی از این مناطق در حالت آماده باش قرار دارند تا در برابر هر حادثه احتمالی آمادگی مقابله وجود داشته باشد.

بخشدارمرکزی پاکدشت اضافه کرد: در بعضی از مناطق پاکدشت و زیرگذرها، آبگرفتگی اجرا شده که با حضور عوامل ستاد مدیریت بحران، این آبگرفتگی ها رفع شد.

شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در ضلع جنوبی ارتفاعات موسوم به چهل قز و سنگتراشان، همیشه در خطر وقوع سیلاب قرار گرفته است و واقع شدن محور مواصلاتی امام رضا در این شهرستان، مقابله با سیلاب و آبگرفتگی را اهمیت بیشتری برخوردار می نماید.

پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1294

به "خبرنگاران آماده باش مدیریت بحران پاکدشت برای مقابله با سیل احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آماده باش مدیریت بحران پاکدشت برای مقابله با سیل احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید