آشنایی با دیدنی های شهر تاریخی راین Rayen

به گزارش مجله پیامکی، در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با دیدنی های راین ، شهر تاریخی در استان کرمان آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با دیدنی های شهر تاریخی راین Rayen

شهر تاریخی راین یکی از شهرهای بسیار زیبا و خوش آب و هوای استان کرمان است که صفای مردمانش زیبایی شهر را دوچندان می نماید. این شهر در 110 کیلومتری جنوب شرقی کرمان، بین ماهان و بم بر دامنه کوه هزار (با ارتفاع 4501 متر) قرار گرفته است. راین شهری است با قدمت تاریخی و تمدن کهن و مردمی پرتلاش و خلاق. راین به سبب قرار دریافت بر سر راه جیرفت و بندر عباس از قدیم به عنوان یک منزلگاه مطرح بوده و نام راین نیز به همین دلیل بر آن گذارده اند. این نام در ابتدا راه ین یعنی نشان دهنده راه نام گذارده اند که به مرور زمان به ره این و سپس راین تبدیل شده است. هرچند که در بعضی سفرنامه ها و بعضی کتب تاریخی نام هایی چون رائین، روئین، رائیان و رایین دیده می گردد.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

ارگ راین کرمان

ارگ راین کرمان به مدت زمان 150 سال محل سکونت افراد زیادی بوده است و این بنا دومین بنای شناخته شده خشتی در کل جهان می باشد. این ارگ بعد از ارگ بم بنای دوم خشتی می باشد و محبوبیت زیادی در میان طرفدارن آثار تاریخی دارد. ارگ راین کرمان دارای مساحتی بیش از 122.000 متر مربع می باشد و در قسمت جنوب غربی استان کرمان قرار گرفته است. ارگ راین برفراز تپه ای ساخته شده است که دارای چند برج می باشد. در این ارگ زیبا شاهد وجود کتابخانه، بارانداز، سربازخانه، ساختمان قرنطینه، مسجد و انبار هستیم. این بنای تاریخی یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر کرمان است که هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند.

آبشار راین

شهر راین یکی از ییلاق های دیدنی استان کرمان است که از مرکز شهر 110 کیلومتر فاصله دارد. این ییلاق از نقاط خوش آب و هوای استان به شمار می رود و در تمام طول سال میزبان مسافران و اهالی شهر است. این ییلاق که در دامنه کوه هزار، بلندترین قله استان و سومین قله ایران قرار گرفته است و آبشار زیبای راین در این منطقه جاری است.

کوه هزار

در جنوب راین قرار گرفته است و مرتفع ترین قله استان کرمان است. انواع درختان جنگلی از جمله بنه، بادام و ارچن در این کوه رشد می نماید؛ نوعی گیاه دارویی به نام هزار در دامنه های این کوه قرار گرفته است که علت نام گذاری این کوه نیز است.

چشمه های آب معدنی راین

در راستا یکی از رودخانه های کوه هزار ، چشمه های آب معدنی از دسته آب های کلروره سدیک بی کربنات کلسیک سنگین و مشابه آب معدنی اوریاژ ایزر فرانسه وجود دارد . آب این چشمه ها خوراکی نیست اما گفته می گردد برای درمان خارجی بیماری های راشیتیسم ، لنفاتیسم و رماتیسم موثر هستند.

دهانه های آتشفشانی

دهانه های آتشفشانی در 30 کیلومتری جنوب شرقی شهر راین قرار دارند. 14 دهانه آتشفشانی در حوالی روستاهای قلعه حیدر، توتک و قلعه حسنعلی وجود دارند که قطر بزرگ ترین آن ها هزارودویست متر و عمق آن 300 متر است. کارشناسان در ابتدا حدس می زدند این گودال های بر اثر برخورد شهاب سنگ به وجود آمده اند اما با انجام تحقیقات بیشتر معین شد که این دهانه های انفجاری باقی مانده آثار آتشفشان هایی اند که بین پنج تا ده هزار سال پیش در این منطقه فعال بوده اند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 319

به "آشنایی با دیدنی های شهر تاریخی راین Rayen" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دیدنی های شهر تاریخی راین Rayen"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید