سراب گیان یکی از مکانهای گردشگری و توریستی در همدان

به گزارش مجله پیامکی، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی همدان تصمیم گرفتیم تا یکی از مکانهای توریستی و گردشگری این استان بنام سراب گیان یا چشمه گیان که در شهرستان نهاوند قرار گرفته است را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم پس اگر به استان همدان سفر کردید تمایل داشتید میتوانید در این منطقه زیبا ساعات خوشی را داشته باشید

سراب گیان یکی از مکانهای گردشگری و توریستی در همدان

بلیط هواپیما در طاهاگشت

در گوشه کنار کشور عزیزمان ایران انقدر مکان ها و مناطق دیدنی وجود دارد که میتوان روزها یا فصل ها را برای رفتن به این مناطق دیدنی و متنوع برنامه ریزی کرد و از دیدن مکان های جدید لذت برد . فقط در استان همدان میتوان در بین شهرها , دشتها , کوه ها کلی جای دیدنی پیدا کرد که شاید تا به امروز کمتر کسی نام آنرا شنیده باشد و یا از وجودشان بی خبر باشیم که یکی از این مکان های که کمتر شناخته شده است سراب گیان نهاوند است که در ادامه بیشتر درباره این مکان توضیح خواهیم داد

مختصری درباره استان همدان بدانید :

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، در غرب کشور قرار گرفته است. این استان از شمال با استان های زنجان و قزوین ، از جنوب با استان لرستان ، از شرق با استان مرکزی و از غرب با استان های کردستان و کرمانشاه همسایه است. همدان با وجود انواع جاذبه های مذهبی، طبیعی و تاریخی، گروه های مختلف مردم را با هر نوع سلیقه و ذائقه ای به خود جذب می کند. مرکز این استان شهر همدان است که در زمان مادها بنا شده است و در آن زمان به نام هگمتانه معروف بود و پایتخت ایران به شمار می رفت. از دیگر شهر های بزرگ این استان می توان به ملایر، نهاوند و تویسرکان اشاره کرد. این استان با مساحت 19493 مترمربع، دارای جمعیتی حدود 1،750،000 نفر است.

سراب گیان نهاوند

این سراب جزء سی و یکمین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در تاریخ 26/12/1387 در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

برای اینکه از اینکه بتوانید از چشمه گیان بازدید کنید باید به شهر نهاوند در استان همدان بروید و از نهاوند به سمت شهر گیان و پس از طی نمودن 5 کیلومتر به سراب گیان خواهید رسید . در اصل کلمه گیان یک واژه کردی می باشد که معنی آن جان است و به دلیل زیبای این منطقه به سراب جان یا سراب گیان شهرت پیداه کرده است. این منطقه به دلیل دارا بودن رودخانه ، جنگل دارای آب و هوای بکر و خوش است که همین باعث شده است تا این منطقه شهرت پیدا کند.

این منطقه زیبا و دیدنی به وسیله جاده ای باریک به نهاوند وصل می شود و در دوطرف این جاده بقایای 200 هکتاری جنگلهای قدیم زاگرس با چشم اندازی زیبا و دیدنی که توصیف آن کار سختی است تصویری از کوه جنگل و دشت های وسیع را به نمایش گذاشته است.

برای رسیدن به سراب گیان دو راستا را میتوان انتخاب کرد، یکی از راستا جاده کرمانشاه سه راهی دهفول سپس روستاهای برزول و گیل آباد و در آخر گیان و دیگری از میدان عارف نهاوند راستا روستای دهنو و ادامهٔ راستا برای دسترسی به سراب گیان ازروستای گیان که به نزدیکی های دامنهٔ کوه ها می رسید.

راستا جاده سراب گیان مانند جنگل های گیسوم و شمال ایران پوشیده از درختان بلوط و پوشش گیاهی سیز است که واقعا زیبا و حیرت انگیز است. از دل کوه و از دل صخره های بزرگ سنگی آب زلال از قسمت های مختلف بیرون می آید درختان کهنسال چنار نشان از قدمت طولانی منطقه دارد آب چشمه در بالای سراب از دل کوه بیرون می آید و از پایین تا بالای سراب جنگل های بلوط و میوه های کوهی وجود دارد که بقایای جنگل های زاگرس می باشد در انتهای سراب گیان یک راستا کوه نوردی به قلهٔ گاچال وجود دارد و یک جان پناه نیز در میانهٔ راستا می باشد این سراب از جنوب به کوه های گرین و از غرب به روستاهای مظفر آباد و مهین آباد می رسد تپهٔ باستانی گیان نیز در دو کیلومتری این سراب واقع شده استَ کل راستا 20 کیلومتری آسفالت بوده و 5 کیلومتر آخر طبیعت زیبا و سبزی دارد. جاده سراب گیان جاده زیبایی است، وقتی از کنار گیان وارد جاده می شوید طبیعت تماماً سبز می شود، بعضی از مسافران همین جاده را برای اقامت و استفاده از طبیعت آن انتخاب می کنند.

سراب گیان نهاوند کجاست ؟

این چشمه در شهرستان 18 کیلومتری و در جنوب غربی شهرستان نهاوند و 2 کیلومتری تپه باستانی و تاریخی کیان و در شمال شهر گیان قرار گرفته است .

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 382

به "سراب گیان یکی از مکانهای گردشگری و توریستی در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراب گیان یکی از مکانهای گردشگری و توریستی در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید