فراوری برق 100 لامپ ال ای دی کوچک با قطره آب باران

به گزارش مجله پیامکی، محققان پروژه دریافتند فرآیند فراوری الکتریسیته در این روش با کاهش رطوبت نسبی تحت تاثیر قرار نمی گیرد و فراوری برق برای لامپ های ال ای دی، هم با آب باران و هم با آب دریا قابل اجرا است.

فراوری برق 100 لامپ ال ای دی کوچک با قطره آب باران

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

گروهی از محققان با فراوری یک ژنراتور، پیروز شدند با استفاده از یک قطره باران، نیروی 100 لامپ کوچک ال ای دی(LED) را تامین کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، با انجام این پروژه تحقیقاتی نقطه ای عطف برای فناوری های تامین انرژی به وجود می آید.

گروهی از محققان چینی یک مولد برق مبتنی بر قطرات باران فراوری کردند که توانایی بالایی در تبدیل انرژی دارد و توان آن نسبت به نمونه های مشابه هزار بار بیشتر است.

توسعه دهندگان این دستگاه امیدوارند که فناوری ساخت آنها به ارائه راه هایی جدید برای استفاده از انرژی پیرامون ما و در آب و باران منجر گردد تا به این ترتیب به بحران جهانی کمبود انرژی یاری گردد.

این ژنراتور می تواند در موارد گوناگونی که آب با یک سطح جامد برخورد دارد، مورد استفاده قرار گیرد. از میان این موارد می توان به کناره های قایق ها، روی چتر و در امتداد سواحل اشاره نمود.

زوانکای وانگ(Zuankai Wang) محقق ارشد این پروژه از دانشگاه سیتی (City) هنگ کنگ اظهار کرد، تحقیقات ما نشان داد که یک قطره از 100 میکرولیتر آبی که از ارتفاع 15 سانتی متری رها می گردد، می تواند ولتاژی بیش از 140 ولت را ایجاد کند.

وی اضافه کرد، نیروی فراوری شده می تواند 100 لامپ ال .ای .دی کوچک را روشن کند.

از آنجا که آب از ارتفاعی رها می گردد، این نیروی فراوری شده به صورت انرژی جنبشی با فرکانس پایین است.

ژنراتور انرژی طراحی شده توسط این محققان دارای دو الکترود است. یکی آلومینیومی و دیگری ساخته شده از اکسید قلع ایندیوم که پوششی از پُلی تترافلوئورو اتیلن(PTFE) دارد.

نحوه عملکرد این ژنراتور هم به نحوی است که به هنگام سقوط قطره آب به سطح دوم آن اتصالی میان الکترود برقرار می گردد و ترکیب اصلی دستگاه را به یک مدار الکتریکی حلقه ای تبدیل می نماید و شارژ ذخیره شده را آزاد می نماید تا برای تامین انرژی برق لامپ ها، جریان الکتریکی فراوری گردد.

محققان پروژه دریافتند فرآیند فراوری الکتریسیته در این روش با کاهش رطوبت نسبی تحت تاثیر قرار نمی گیرد و فراوری برق برای لامپ های ال ای دی، هم با آب باران و هم با آب دریا قابل اجرا است.

پروفسور یانگ گفت: ما امیدواریم روش ابداعی ما به مشکل جهانی کمبود انرژی های تجدیدپذیر یاری کند.

محققان چینی این پروژه اختراع خود را هم در چین و هم در آمریکا ثبت کردند.

نتایج این پژوهش در مجله Nature انتشار یافت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 745

به "فراوری برق 100 لامپ ال ای دی کوچک با قطره آب باران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری برق 100 لامپ ال ای دی کوچک با قطره آب باران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید