تصویب شروع مطالعات 5 طرح پژوهشی حوزه گردشگری در آذربایجان غربی

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران/آذربایجان غربی شروع مطالعات پنج طرح پژوهشی در حوزه گردشگری در آذربایجان غربی تصویب شد.

تصویب شروع مطالعات 5 طرح پژوهشی حوزه گردشگری در آذربایجان غربی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، در دومین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که با حضور معاون امور عمرانی استاندار برگزارشد با هدف حمایت وتسهیل سرمایه گذاری در بخش گردشگری و توسعه این صنعت دراستان 5 طرح مطالعاتی و پژوهشی به تصویب رسید.

طرح پژوهشی مردم شناختی احیاء دریاچه ارومیه(جوامع انسانی حوزه های آبریز دریاچه) با هدف اشتغال در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی، طرح مردم شناختی موزه ها در بهبود و توسعه گردشگری، طرح پژوهشی مردم شناختی ارزیابی رفتار شناسی و نگرش گردشگران، و طرح شناسایی مناطق مستعد سرمایه گذارای در حوزه گردشگری و مطالعه جامع اماکن اقامتی در استان طرح های مصوب در این جلسه هستند.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اهمیت پژوهش و انجام مطالعات جامع در حوزه گردشگری استان گفت:شناخت کامل و معرفی جامع از پتانسیل ها و توانمندی های استان در ابعاد مختلف صنعت گردشگری یکی از مهم ترین الزامات در بحث برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار است که به دلیل کافی نبودن این اطلاعات در استان، انجام این پژوهش ها یاری شایانی را برای تسهیل در ورود سرمایه گذاران در بخش های زیرساختی و اماکن رفاهی و اقامتی مورد احتیاج ایجاد خواهد نمود.

تقی کهوریان اضافه کرد: مکان یابی پروژه ها بسیار با اهمیت است که با تهیه و ارائه بسته های فرصت های سرمایه گذاری، علاقمندان برای فعالیت در این بخش را جهت سرمایه گذاری در استان ترغیب می نماید.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی درادامه با اشاره به برگزاری مراسم ویژه هفته فرهنگی آذربایجان غربی در آذرماه در تهران نیز گفت:این هفته فرصت بسیار مهمی است برای معرفی جاذبه ها و ظرفیت های سرمایه گذاری استان در بخش گردشگری و سایر بخش های مالی است .

تقی کهوریان ادامه داد: تا به امروز برای معرفی جاذبه های گردشگری استان کار فرهنگی کم اجرا شده است و باید از این فرصت ها به بهترین نحو ممکن بهره برداری کرد.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداران استان در تهیه برنامه های ویژه این هفته با تقسیم کار مشخصی بطور جدی همکاری و مشارکت نمایند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: آذرماه سال جاری با مشارکت شهرداری تهران هفته فرهنگی آذربایجان غربی در شهر تهران برگزار می گردد.

عطاپور اضافه کرد: با هماهنگی های که اجرا شده، شهرداری تهران فضایی را برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های آذربایجان غربی در اختیار مجموعه دستگاه های اجرایی استان قرار می دهد و برای هرچه بهتر برگزاری این هفته 10 کمیته تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به همزمانی این هفته با هفته وحدت، برنامه های ویژه ای متناسب با این هفته و معرفی فرصت های فرهنگی و مالی و گردشگری استان برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه شروع کاوش های باستان شناسان در استان اطلاع داد و گفت: براساس هماهنگی های بعمل آمده با پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و احتیاج استان با بهره مندی از تخصص هیئت های باستان شناسی ایرانی و خارجی عملیات کاوش در نقاط مختلف استان آذربایجان غربی شروع شده است.

جلیل جباری اضافه کرد: یک گروه مشترک ایرانی و ارمنی با هدف شناخت لایه های تاریخی قلعه قبان ماکو و روانخانی معماری آن اقدام به حفاری خواهند کرد که اعتبار آن از جانب سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده است.

وی ادامه داد: یک هیئت پنج نفره اتریشی به همراه باستان شناسان ایرانی کار شناسایی و مطالعات اولیه در تپه چورس چایپاره را در دستور کار قرار داده اند و در اردیبهشت ماه سال آینده نیز عملیات حفاری آن شروع خواهد شد ،ضمن اینکه تامین اعتبار هیات تریشی از طرف دانشگاه اینسبورگ این کشور صورت می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از کاوش در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب نیز اطلاع داد و گفت: مرحله دوم مطالعات تحکیم ایوان خسرو تخت سلیمان تکاب با حضور دو نفر از متخصصان دانشگاه صنعتی درسدن آلمان هم اکنون در این مجموعه در حال مطالعه و پژوهش هستند که کلیه هزینه های آن نیز به عهده هیئت آلمانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 664

به "تصویب شروع مطالعات 5 طرح پژوهشی حوزه گردشگری در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب شروع مطالعات 5 طرح پژوهشی حوزه گردشگری در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید