تسلط ارتش سوریه بر یک شهرک و چندین روستا در رقه

به گزارش مجله پیامکی، ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه توانستند با عقب نشینی ارتش ترکیه و شبه نظامیان همسو با این کشور، کنترل شهرک راهبردی شرکراک و چندین روستا را در استان رقه را به دست بگیرند.

تسلط ارتش سوریه بر یک شهرک و چندین روستا در رقه

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یگان های ارتش سوریه عصر امروز (دوشنبه) به همراه نیروهای پلیس نظامی روسیه وارد شهرک مهم شرکراک و چند روستا در شمال استان رقه شدند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، اهمیت این شهرک از این جهت است که در مجاور بزرگراه راهبردی ام 4 قرار گرفته است. علاوه بر این شهرک، سیلوهای حبوبات، ایستگاه برق و چند روستای دیگر که همگی در مجاورت این بزرگراه قرار گرفته اند نیز به کنترل ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه درآمد.

حضور سربازان ارتش سوریه در کنار سیلوهای حبوبات

بزرگراه ام 4 که از مرز عراق در استان حسکه تا شهر لاذقیه کشیده شده یک جهت استراتژیک و مشرف به چاههای نفتی است که تقریبا تمامی بازیگران در سوریه در کوشش برای کنترل این شاهراه هستند. (جزئیات بیشتر)

عقب نشینی ارتش ترکیه و شبه نظامیان ترکمن وابسته به این کشور از این مناطق در چارچوب توافق روسیه و ترکیه صورت می گیرد.

براساس توافق میان اردوغان و پوتین در 22 اکتبر (30 مهر) در بندر سوچی روسیه، شبه نظامیان کُرد سوریه از 30 کیلومتری مرزهای ترکیه دور می شوند و نیروهای پلیس نظامی روسیه و گارد مرزی سوریه در طول این نوار امنیتی مستقر می شوند. در این میان توافقات جانبی نیز در مورد بعضی مناطق و شهرک ها میان ترکیه و روسیه صورت می گیرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 597

به "تسلط ارتش سوریه بر یک شهرک و چندین روستا در رقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط ارتش سوریه بر یک شهرک و چندین روستا در رقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید