سومین گشت زنی مشترک ترکیه و روسیه در شمال شرق سوریه

به گزارش مجله پیامکی، وزارت دفاع روسیه خبر داد که صبح امروز هشتم نوامبر (17 آبان) سومین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه، فعالیت خود را در قامشلی آغاز کرد.

سومین گشت زنی مشترک ترکیه و روسیه در شمال شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه از آغاز سومین گشت زنی مشترک با ترکیه در سوریه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای خبر داد که از ساعت 10 صبح امروز هشتم نوامبر (17 آبان) سومین گشتی مشترک روسیه و ترکیه، فعالیت خود را در یک منطقه مرزی جدید آغاز کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این نهاد روسی گزارشی داد که محدوده این گشت زنی، در فاصله ده ها کیلومتری شمال شرق شهر قامشلی واقع در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) بوده است.

وزارت دفاع روسیه سه شنبه گذشته خبر داد که دومین گشت زنی مشترک با ترکیه را در منطقه ای به طول 160 کیلومتر در شمال شرق سوریه انجام داد.

نخستین گشت زنی مشترک ارتش ترکیه و روسیه، پس از گفت و گوی تلفنی یاشا گولر رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با والری گیراسیموف همتای روسی اش، دهم آبان ماه جاری آغاز شد.

در این گفت و گوی تلفنی، طرفین روس و ترکیه ای، آخرین تحولات شمال سوریه و روند اجرای توافق سوچی را بررسی کردند.

طبق توافق ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان در 22 اکتبر گذشته (30 مهر) در شهر سوچی در جنوب روسیه، شبه نظامیان کُرد سوریه تا عمق 30 کیلومتری در شمال سوریه عقب نشینی کردند و مقرر شد تا دو کشور گشت زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

این توافق پس از تجاوز نظامی ترکیه به سوریه حاصل شد. ارتش ترکیه به همراه تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه از 17 مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف ادعایی دور کردن خطر شبه نظامیان کُرد سوریه آغاز کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 533

به "سومین گشت زنی مشترک ترکیه و روسیه در شمال شرق سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین گشت زنی مشترک ترکیه و روسیه در شمال شرق سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید