ترامپ به اردوغان: احمق نباش!

به گزارش مجله پیامکی، رئیس جمهوری آمریکا در روزی که آنکارا حمله نظامی علیه کُردها در شمال سوریه را شروع کرد، در نامه ای که حاوی ادبیات توهین آمیز و غیر دیپلماتیک است، به همتای تُرک خود گفته: احمق نباش.

ترامپ به اردوغان: احمق نباش!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نامه ای به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در تاریخ 9 اکتبر، یعنی روزی که ترکیه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه شروع کرد، نوشته است.

ترامپ در این نامه نوشته است: بیایید برای دستیابی به یک توافق خوب همکاری کنیم. شما مایل نیستید مسئول کشتار هزاران نفر باشید، من هم نمی خواهم مسئول نابود کردن اقتصاد ترکیه باشم، (قطعا این کار) را خواهم کرد. شما پیشتر طعم (تحریم) ما را در ماجرای کشیش برونسون چشیده اید. اشاره وی به تحریم هایی است که چندی پیش در واکنش به بازداشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی در ترکیه آن را اعمال کرد.

در ادامه این نامه آمده است: من شخصا کوشش بسیاری نموده ام تا بعضی از مسائل شما را حل کنم. جهان را مایوس نکنید، شما می توانید یک راهکار خوب را انتخاب کنید.

دونالد ترامپ در ادامه به دریافت نامه ای از ژنرال مظلوم فرمانده نظامی نمودهای سوریه اشاره نموده و نوشته است: ژنرال مظلوم آماده مذاکره با شماست و آمده است امتیازهایی بدهد که قبلا داده نشده، من محرمانه یک نسخه از نامه ای را که به تازگی برایم ارسال داشته ضمیمه می کنم.

وی همچنین در این نامه نوشته است: اگر این کار را به شیوه ای درست و انسانی انجام دهید، تاریخ با نظر لطف به شما نگاه خواهد نمود. ولی اگر رویداد خوبی اتفاق نیفتد، تاریخ تا ابد به شما به عنوان شیطان خواهد نگریست.

رئیس جمهوری آمریکا نامه خود را با این جمله به انتها برده است: کله شق نباش! احمق نباش! بعدا با شما تماس می گیرم.

البته ترامپ پس از انتشار متن نامه مذکور در رسانه ها، طی یک نشست خبری در واکنش به سوال خبرنگاری که او را به نشان دادن چراغ سبز به ترکیه برای حمله به مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه متهم می کرد، گفت که با ارسال نامه تندی برای اردوغان، به او در این مورد هشدار داده بود.

ترامپ گفت: پس از گفت وگو با رئیس جمهوری ترکیه، این نامه را برای او ارسال داشت و اضافه کرد که نامه ای بسیاری قوی بود، و هرگز چراغ سبز محسوب نمی شد.

به نظر می رسد انتشار این نامه از سوی کاخ سفید، کوششی برای کاستن از حجم انتقادها از دونالد ترامپ به دلیل صدور دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه باشد.

هفته گذشته پس از آن که اعلام شد دونالد ترامپ دستور خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را صادر است نموده است، ارتش ترکیه عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه که در کنترل شبه نظامیان کُرد است، شروع کرد. ترکیه می گوید، هدف این حمله نظامی پاکسازی نوار مرزی از نیروهای تروریستی و همچنین ایجاد منطقه ای امن برای اسکان آوارگان سوری است.

،تسنیم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 470

به "ترامپ به اردوغان: احمق نباش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به اردوغان: احمق نباش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید