تأکید ترکیه بر ضرورت ایستادگی مقابل تحریم های ضد ایرانی آمریکا

به گزارش مجله پیامکی، وزیر خارجه ترکیه پس از ملاقات با همتای ایرانی خود در پیامی در توئیتر بر ضرورت ایستادگی مقابل تحریم های آمریکا تأکید کرد.

تأکید ترکیه بر ضرورت ایستادگی مقابل تحریم های ضد ایرانی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه ترکیه عصر دوشنبه پس از دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود توییتی منتشر و بر مخالفت با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و تداوم همکاری آنکارا با تهران تاکید نمود.

مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در پیغام خود در توئیتر نوشت:

برادرم محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نخستین مهمان من طی عادی شدن اوضاع بود. ما یادداشت تفاهمی را در زمینه امور دیپلماتیک و مسائل کنسولی امضا کردیم. [توافق کردیم] مقابل تحریم های یکجانبه علیه ایران بایستیم. همه گیری کرونا به ما نشان داده که امروز بیش از هر زمان دیگری به همکاری و همبستگی احتیاج داریم.

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در استانبول نیز خاطرنشان کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور بعد از بحران کرونا به تهران سفر خواهد نمود. چاووش اوغلو با اشاره به بحران همه گیری کرونا تاکید نمود، کرونا نشان داد که ما احتیاج به همکاریهای بیشتر داریم و آنکارا آماده افزایش همکاریهای خود با ایران در مبارزه به کرونا و دیگر مسائل است.

چاووش اوغلو همچین از قصد دو کشور برای شروع مجدد پروازها بین ایران و ترکیه از اول ماه آگوست (شهریور) 2020 اطلاع داد

وزیر خارجه ایران نیز در این نشست خبری گفت: از برداران و خواهران در ترکیه ممنون هستیم که برابر تحریم های یکجانبه ایستادگی و مقابله کردند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1028

به "تأکید ترکیه بر ضرورت ایستادگی مقابل تحریم های ضد ایرانی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید ترکیه بر ضرورت ایستادگی مقابل تحریم های ضد ایرانی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید