ب ام و زد4 M40i؛ هیولای کوچک و کم مصرف ارتش Z

به گزارش مجله پیامکی، ب ام و ام40آی طی 3.9 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد که در این زمینه دقیقا مانند تویوتا سوپرا نو تند و فلفلی است!

ب ام و زد4 M40i؛ هیولای کوچک و کم مصرف ارتش Z

خبرنگاران - خانواده Z در ب ام و محلی برای حضور رودسترهای خودروساز آلمانی است که حرف زد از ابتدای کلمه آلمانی zukunft به معنی آینده گرفته شده است.

ب ام و Z نخستین بار، سال 1989 روی خط فراوری رفت و تا 2016 در تریم های مختلف فراوری شد. البته در فاصله سال های 1992 تا 1995 یک وقفه 3 ساله در فراوری این ب ام و ایجاد شد. از سال 2018 بار دیگر فراوری Z مورد توجه ب ام و نهاده شد و از آن موقع تا کنون فقط مدل Z4 را روی خط فراوری دارد.

آمار دقیقی که تا سال 2019 را پوشش می دهد، از فراوری 585028 دستگاه Z به وسیله ب ام و حکایت می نماید. براساس اطلاعات موجود، ب ام و فراوری خانواده Z را در سال 2025 به طور کامل متوقف خواهد نمود.

اکنون یکی از مجذوب کننده ترین محصولات ب ام و، خودرو Z4 مدل 2023 در تریم M40i است. این تریم در بازار آمریکا حدود 74 هزار دلار قیمت دارد در شرایطی که تریم پایه زد4 برچسب قیمت 57 هزار دلاری را بر تن دارد.

نمونه ای که تصاویر آن را در مطلب حاضر مشاهده می کنید، یک بنفش زیبا با کد رنگ اختصاصی به نام تاندرنایت متالیک است که از رنگ مشکی نیز به عنوان رنگ مکمل در قسمت های مختلف و از جمله کابین استفاده شده است.

این دلبر باواریایی نماینده ای شایسته برای رقابت با محصولاتی مانند پورشه باکستر، آئودی تی تی رودستر و حتی مزدا میاتا در بازار دنیای است. طراحی اسپرت، بدنه زیبا و البته بسیار جمع و جور شرایطی را فراهم نموده که نمی توان به راحتی از زد4 ام40آی دل جدا کرد.

قبل از اینکه سراغ آنالیز این خودرو برویم به یک آپشن عجیب اشاره کنیم. ب ام و برای نصب لوگوی مربوط به 50 سالگی ام از خریدار 200 دلار دریافت می نماید!

بافت جلوپنجره زد4 تازه ب ام و در قسمت دماغه مقداری افقی تر و پهن تر شده و مه شکن ها نیز کمی پایین تر رفته اند. رینگ های آلومینیومی اختصاصی 19 اینچی برای این تریم انتخاب شده که طراحی بسیار زیبایی دارند و البته ب ام و در زمینه رینگ یکی از بهترین های صنعت خودرو دنیا است.

این هیولای کوچک، زیر درپوش موتور خود میزبان تپنده 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ است که برابر با 382 اسب بخار خروجی و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

ب ام و ام40آی طی 3.9 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد که در این زمینه دقیقا مانند تویوتا سوپرا تازه تند و فلفلی است!

بیشینه سرعت نیز به طور الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. وزن ب ام و رودستر نیز 1568 کیلوگرم است. این تریم فاقد سامانه تمام چرخ محرک است و یک خودرو عقب محور محسوب می گردد. شاخص مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر 10.2 لیتر، در بزرگراه 7.6 لیتر و در حالت ترکیبی 9 لیتر است.

ب ام و زد4 ام40آی

ب ام و زد4 ام40آی یکی از پیروز ترین های بازار دنیای از منظر مدیریت مصرف سوخت محسوب می گردد. این خودرو بر رقبایی مانند آئودی تی تی رودستر و بعلاوه پورشه 718 باکستر در این بخش رجحان دارد.

آئودی تی تی رودستر برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر 10.2 لیتر، در بزرگراه 7.8 لیتر و در حالت ترکیبی 9.4 لیتر سوخت مصرف می نماید. پورشه باکستر نیز در شهر 12.3 لیتر، در بزرگراه 9.4 لیتر و در حالت ترکیبی 10.7 لیتر مصرف دارد.

سیستم تعلیق تطبیقی ام اسپرت به عنوان آپشن استاندارد ارائه می گردد تا تجربه ای عالی از فرمان پذیری و پایداری در جاده های پر پیچ و خم وجود داشته باشد.

کابین زد4 ام40آی با اصالت و کیفیت ب ام و تضمین می گردد. حضور تریم فیبرکربن و قطعات آلومینیومی انودایز مورد تازهی در سابقه درخشان ب ام و برای کابین محصولاتش نیست. کیفیت بالای مواد اولیه، پوشش چرم، پدال های ام، نمایشگر 10.3 اینچی تنظیمات سیستم تفریح و 12.3 اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی هارمن کاردون با 12 اسپیکر، نورپردازی و نمایشگر هداپ بخشی از مجذوب کنندهیت های کابین ب ام و هستند.

ب ام و زد4 ام40آی مجهز به سطح 2 رانندگی خودران است که این ویژگی به مفهوم حضور فناوری های ایمنی مانند کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای برخورد، ترمز اضطراری، نوربالای اتوماتیک ،نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2202

به "ب ام و زد4 M40i؛ هیولای کوچک و کم مصرف ارتش Z" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و زد4 M40i؛ هیولای کوچک و کم مصرف ارتش Z"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید