به زودی دیگر نخواهید توانست فیلم های جعلی دیپ فیک را از فیلم های واقعی تشخیص بدهید

به گزارش مجله پیامکی، فیلم های دیپ فیک در یک سال گذشته رشد چشمگیری از نظر فنی داشته و بسیار واقعی تر شدند اما هنوز دارای علایمی به ویژه در کلام و گفتار هستند که از نسخه اصلی فیلم قابل تشخیص خواهند بود.

به زودی دیگر نخواهید توانست فیلم های جعلی دیپ فیک را از فیلم های واقعی تشخیص بدهید

اما اکنون یک پیشگام این فناوری می گوید به زودی تصویر و فیلم های دیپ فیک کاملا واقعی می شوند؛ به طوری که در مدت 6 ماه و نهایتا 12 ماه دیگر تشخیص فیلم های دیپ فیک بسیار سخت است.

دیپ فیک یک فناوری و تکنیک دستکاری تصاویر و فیلم ها با استفاده از یادگیری ماشینی است. در این تکنیک سعی می نمایند چهره یک بازیگر را روی فیلم اصلی قرار دهند یا بازیگر و فرد مشهوری را در سکانسی از فیلم دیگری بسازند. البته، فیلم های جعلی هم درباره بزرگان دنیای سیاست و اقتصاد ساخته شده است.

بعضی از این فیلم ها صرف سرگرمی و خنده یا دست انداختن افراد ساخته می شوند اما بعضی دیگر مقاصد باج خواهی، ترور شخصیت و حمله سایبری دارند. یک زمانی این فناوری فقط در دست افراد خبره معدودی بود ولی اکنون انواع اپلیکیشن ها و سایت های ساخت فیلم های دیپ فیک راه اندازی شده است و عموم مردم می توانند از آن استفاده نمایند.

هائو لی (Hao Li)، استادیار علوم کامپیوتری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تاکید می نماید فعلا تشخیص فیلم های دیپ فیک آسان است و با یک چشم غیرمسلح هم می توان آن ها را شناخت. البته، در این مدت کارهای بسیار تمیز و واقعا متقادعدنماینده ای اجرا شده که البته برایشان زحمت زیادی کشیده شده است.

آن چیزی که این استاد بزرگ دانشگاه و یکی از پیشگامان فناوری دیپ فیک می گوید و به نظر نگران نماینده است؛ به زودی رسیدن به نقطه ای است که دیگر هیچ راهی (حتی با عمیق ترین روش ها) برای تشخیص یک فیلم دیپ فیک نداریم. بنابرانی از همین حالا، باید به دنبال راه چاره های دیگری برای تشخیص واقعی و اصل بودن یک فیلم باشیم.

به دنبال روش هایی بهتر

هفته گذشته، در کنفرانس EmTech MIT که توسط نشریه MIT Technology Review برگزار گردید؛ هائو لی یک فیلم دیپ فیک از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نشان داد تا ثابت کند صحنه های واقعی و مجازی از هم قابل تشخیص و جداسازی نیستند.

در این کنفرانس چندین فیلم و تصویر دیپ فیک به حاضران نمایش داده می گردد و بسیاری از آن ها گول می خورند و تصور می نمایند این تصاویر و فیلم ها واقعی هستند. لی می گوید فناوری دیپ فیک فقط چند سال تا رسیدن به این نقطه فاصله دارد.

ماه گذشته، اپلیکیشن دیپ فیک Zao در چین عرضه شد که به کاربران اجازه می داد چهره خودشان را روی محبوب ترین فیلم ها و سریال های تلویزیونی قرار دهند. این اپلیکیشن خیلی زود گرفتار مسایل حقوقی و حریم خصوصی شد و شکایت هایی از آن به دست دادگاه ها رسید.

ماه گذشته هم شرکت مایکروسافت با همکاری چندین دانشگاه سعی کرد فناوری های تشخیص دیپ فیک خود را بهبود دهد. بعضی از این دانشگاه های همکاری مایکروسافت، سابقه همکاری با فیسبوک را در سیستم های تشخیص چهره این شبکه اجتماعی دارند.

فناوری دیپ فیک برای شرکت ها و کسب وکارها ارزش آفرین است و یاری می نماید کاربران را بهتر شناسایی نمایند. در نهایت، پروفسور لی می گوید در آینده احتیاج به روش های بهتری برای شناسایی فیلم های دیپ فیک داریم.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 402

به "به زودی دیگر نخواهید توانست فیلم های جعلی دیپ فیک را از فیلم های واقعی تشخیص بدهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "به زودی دیگر نخواهید توانست فیلم های جعلی دیپ فیک را از فیلم های واقعی تشخیص بدهید" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی دیگر نخواهید توانست فیلم های جعلی دیپ فیک را از فیلم های واقعی تشخیص بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید