بلاک چین در سامانه جامع تجارت پیاده سازی شد

به گزارش مجله پیامکی، تهران (پانا) - رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای اعتبار فروشنده در حوزه صادرات در دست پیگیری است، گفت اکنون بلاک چین در سامانه جامع تجارت پیاده سازی شده است.

بلاک چین در سامانه جامع تجارت پیاده سازی شد

به گزارش وزارت صمت، علیرضا پیمان پاک اظهار کرد: در پی این موضوع هستیم که منابع صندوق توسعه ملی را به عنوان اعتبار فروشنده در حوزه صادرات وارد کنیم و می خواهیم این موضوع را در هیئت دولت تصویب کنیم.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه نمود: ساز و کارهای ارزی نو مانند بلاک چین را در کنار تسهیل تعهدات ارزی در دستور کار قرار دادیم، اکنون بلاک چین در سامانه جامع تجارت پیاده سازی شده است که از این موضوع برای صادرات به کشور عمان می توان استفاده کرد.

وی با یادآوری اینکه تمرکز ما روی موضوعات ارزی بوده است، ادامه داد: موضوعات مرتبط با برطرف تعهدات ارزی با ابلاغیه ای که از ستاد مالی دولت گرفته ایم تسریع یافته است. بعلاوه برای تسهیل امور صادرکنندگان کلاً واردات در مقابل صادرات برای تمامی کالا ها و ردیف ها (به غیر از پتروشیمی، فولاد، سیمان و برخی واحدهای بزرگ) آزاد شده است.

معاون وزیر صمت بیان نمود: یکسری گروههای کالایی را از نیما خارج و با گروه هایی که مواد اولیه آنها مستقیم از سامانه نیما تامین می گردد، متناظر کردیم تا ارز این نوع کالاها مبادله و برطرف تعهد گردد.

پیمان پاک بعلاوه از بخش خصوصی خواست تا پیشنهادات خود را برای طرح در شورای عالی صادرات و قرارگاه دیپلماسی کشاورزی و اخذ مصوبات لازم ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1958

به "بلاک چین در سامانه جامع تجارت پیاده سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاک چین در سامانه جامع تجارت پیاده سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید