بعد از آیفون، کیس ایرپادز با پورت USB، C هم از راه رسید

به گزارش مجله پیامکی، کن پیلونل، مهندسی است که چند ماه پیش توانست اولین آیفون مجهز به پورت USB-C در دنیا را بسازد و با قیمت 86،000 دلار آن را به فروش برساند. حقیقتاً این قیمت، مبلغی هنگفت برای خرید یک آیفون بود که به عنوان یک کالای کلکسیونی در نظر گرفته می شد و به همین علت قیمت بالایی داشت. او اکنون با پروژه ای مشابهی برای ایرپادز بازگشته است. او اکنون توانسته پورت USB-C را جایگزین پورت لاتنینگ کیس ایرپادز اپل کند. این قابلیت بعلاوه این امکان را برای کاربران فراهم نموده تا بتوانند باتری کیس ایرپادز خود را تعویض نمایند.

بعد از آیفون، کیس ایرپادز با پورت USB، C هم از راه رسید

این مهندس که اخیراً ویدیوی ایرپادز با پورت USB-C خود را در یوتیوب منتشر نموده، نشان داد که افزودن پورت USB-C به کیس ایرپادز اپل کار غیرممکنی نیست. البته باید اشاره کنیم که این کار سختی های خاص خود دارد، زیرا این فرد زمان زیادی را صرف طراحی یک کیس نو برای شارژ و کشف نحوه جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C نموده است. همانطور که می دانید، مشکل ایرپادزها و هر نوع هدفون بی سیم دیگری این است که پس از به خاتمه رسیدن عمر باتری کیس شارژشان، عملاً کارایی و شارژدهی روز اول خود را نخواهند داشت.

اپل باتری کیس ایرپادزها را تعویض نمی کند، زیرا صرفاً تعویض کل آن مقرون به صرفه تر است. این کار بعلاوه به محیط زیست آسیب می زند و این همان چیزی است که پیلونل به خاطر آن تصمیم به طراحی کیس شارژ ایرپادز با پورت USB-C گرفت. در حقیقت باید گفت تعویض باتری ایرپادز اپل کار بسیار سختی نیز است، زیرا قاب اطراف این کیس شارژ جدا نمی گردد و این دلیلی است که تعویض باتری آن را تقریباً غیرممکن می سازد.

پیلونل پس از پیدا کردن راهی برای طراحی کیس شارژ ایرپادز با پورت USB-C، سریع به ساخت آن اقدام کرد. این کار دقیقاً مثل ساخت آیفون با پورت USB-C چالش های خاص خود را داشت. برای مثال، پیلونل مجبور شد یک برد PCB سفارشی طراحی کند که به او اجازه می دهد پورت USB-C را جایگزین کانکتور لایتنینگ کند. این مهندس از فناوری خود اپل برای ایمن کردن کانکتور در داخل قاب ایرپادز استفاده کرد. در خاتمه، تنها کاری که او باید انجام می داد این بود که قاب کیس ایرپادز که با طراحی سه بعدی چاپ شده بود را چفت کند.

منبع: BRG

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2069

به "بعد از آیفون، کیس ایرپادز با پورت USB، C هم از راه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از آیفون، کیس ایرپادز با پورت USB، C هم از راه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید