بانه تنها شهر کردستان با شرایط زرد کرونایی

به گزارش مجله پیامکی، سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهر های دارای شرایط زرد کرونا در استان بر اساس جدیدترین رنگ بندی کاهش یافته است و در حال حاضر فقط بانه در شرایط خطر میانه واقع شده است.

بانه تنها شهر کردستان با شرایط زرد کرونایی

به گزارش خبرنگاران از سنندج، بهروز اخوان سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی شیوع کرونا در استان، تا این لحظه شهر های سقز، سنندج، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد، مریوان، کامیاران و قروه در شرایط آبی و بانه در شرایط زرد قرار گرفته است.

او با بیان اینکه از هفته گذشته ارائه همه خدمات در مراکز دولتی مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون کرونا یا تست پی سی آر منفی شده است، اضافه کرد: عدم دریافت واکسن، تهدید علیه بهداشت عمومی و دریافت واکسن، مهمترین اصل رعایت پروتکل های بهداشتی است.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم خواست تزریق واکسن را جدی بگیرند اضافه کرد: تا به امروز در مجموع یک میلیون و 919 هزار دُز واکسن کرونا در قالب نوبت های اول، دوم و سوم در استان به گروه های هدف تزریق شده است که 37 هزار و 152 دُز آن واکسن نوبت سوم بوده است.

اخوان با بیان اینکه یک میلیون و 50 هزار و 168 نفر یعنی 78 درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن را دریافت نموده اند، ادامه داد: 62 درصد جمعیت هدف یعنی 832 هزار و 585 نفر نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل کرونا واکسینه شده اند، ضمن اینکه 58 درصد مادران باردار، نوبت اول و 29 درصد آنان هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

او بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کنار واکسیناسیون تاکید نمود و گفت: از تمام افراد واجد شرایط دریافت واکسن درخواست می گردد با مراجعه به مراکز واکسیناسیون ضمن واکسینه کردن خود و تضمین سلامتی جامعه از مسائل ناشی از محدودیت ها پیشگیری نمایند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1902

به "بانه تنها شهر کردستان با شرایط زرد کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانه تنها شهر کردستان با شرایط زرد کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید