بازی موبایلی ابتلا به آلزایمر را آشکار می نماید

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک تایمز، این بازی که Sea Hero Quest نام دارد، حجم قابل توجهی داده در اختیار محققان می گذارد که با استفاده از آن می توانند در آینده روش های جدیدی برای مداوای این بیماری از بین برنده حافظه انسان بیابند.

بازی موبایلی ابتلا به آلزایمر را آشکار می نماید

درمان افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند بسیار سخت است و هر چه سریع تر ابتلای آنها به این بیماری کشف گردد، احتمال درمان پیروز تر افزایش می یابد.

پژوهشگران در سال های اخیر از روش های مختلفی برای شناسایی زودهنگام افراد مبتلا به آلزایمر استفاده نموده اند. یکی از تازه ترین روش های مورد استفاده برای این کار اجرای بازی Sea Hero Quest است که موضوع آن راهنمایی یک کشتی کوچک از میان موانع مختلف دریایی و رسیدن به نقطه هدف از جهت از قبل معین شده است.

محققان مدعی هستند داده هایی که به وسیله اجرای این بازی در عرض دو دقیقه جمع آوری می گردد معادل 5 ساعت داده ای است که به وسیله آنالیز های آزمایشگاهی به دست آید. میزان اجرای بازی از زمان عرضه تا به حال برابر با 117 سال بوده که به معنای 17600 سال اطلاعات تحقیقاتی در خصوص بیماری آلزایمر است.

کاربران باید برای کسب پیروزیت کوتاه ترین راه را برای رسیدن به مقصد از میان موانع پیدا نمایند. شیوه جهتیابی افرادی که در ابتدای ابتلاء به آلزایمر هستند بدتر و ضعیف تر از افراد عادی است و همین مساله به شناخت دقیق تر مسائل آنها یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 175

به "بازی موبایلی ابتلا به آلزایمر را آشکار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی موبایلی ابتلا به آلزایمر را آشکار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید