این علائم به شما می گوید گیاهتان تشنه است

به گزارش مجله پیامکی، بی شک نگهداری گل و گیاه در آپارتمان هم حالمان را خوب می نماید و هم به تصفیه هوای اتاق یاری، اما همانقدر که آن ها به بهتر کردن حال ما با سرسبزی و زیبایی خود یاری می نمایند، ما نیز در قبال آن ها مسئولیت داریم.

این علائم به شما می گوید گیاهتان تشنه است

نگهداری هر گیاه احتیاج به اطلاعات مخصوص و مطالعه دارد. اما یکی از مسائل شایع که در بیشتر گیاهان مشترک است بروز علائم خاصی است که در اثر کم آبی ایجاد می شود؛ بنابراین بهتر است شما برای اینکه گیاهانتان تشنه نمانند به موقع آن ها را آبیاری کنید؛ و از طرفی با علائم تشنگی گیاه و چگونگی آبیاری صحیح آن آشنا شوید. زیرا کم آبی و کمبود رطوبت به گیاهان تان آسیب می زند؛ همانطور که آبیاری بیش از میزان.

میزان آبیاری گیاهان

زمانی که سطح خاک تا چند سانتی متر خشک باشد باید گیاه را آبیاری کنید. شما باید گیاهان را طوری آبیاری کنید که هم تمامی سطح خاک مرطوب شود و هم میزان کمی آب در زیر گلدانی جمع شود. این یعنی آب به طور کامل به ریشه های گیاه رسیده است. البته برای اینکه ریشه گیاهتان دچار پوسیدگی نشود حتما آب زیرگلدانی را خالی کنید.

بعلاوه تعداد آبیاری گیاه در هفته هم بستگی به فصل دارد. معمولا در تابستان خاک گیاهان به سرعت خشک می شود و احتیاج به آبیاری مجدد با فاصله کمتر پیدا می نماید، زیرا در این فصل دمای هوا بالاست و آب گیاه به سرعت تبخیر و خشک می شود، در حالی که در زمستان سرعت تبخیر پایین است و همین موضوع سبب می شود تا فاصله آبیاری به علت کاهش دما بیشتر شود.

علائمی که نشان می دهد گیاهتان تشنه است

در هر صورت اگر آب به موقع به گیاه نرسد پس از مدتی با علائم تشنگی گیاه روبرو خواهید شد.

این علائم شامل پژمرده و بی حال شدن گیاهان، ترک خوردن خاک، زرد شدن و تغییر رنگ برگ گیاهان، کاهش سرعت رشد برگ ها و ساقه ها، ریختن شکوفه ها و غنچه ها، زرد شدن نوک برگ ها، پیچ خوردگی برگ و... است.

بعلاوه یکی دیگر از نشانه های گیاهانی که دچار کم آبی و تشنگی شده اند، این است که میزانی از ریشه های گیاه در سطح خاک دیده می شود.

اما زرد شدن برگ ها، یکی از شایع ترین علائم تشنگی گیاه است. وقتی برگ های گیاه به این حالت می رسد کم کم بی حال می شود و پس از مدتی آغاز به ریختن می نماید.

درمان گیاه تشنه

بهتر است به محض تماشا چنین علامتی گیاه را به سرعت آبیاری و برگ های زرد آن را جدا کنید. با این کار معمولا گیاه پس از چند روز دوباره به حالت اول باز می شود. حتی می توانید گیاه را حمام کنید. با این روش هم برگ ها حسابی مرطوب می شوند و هم خاک حسابی سیراب.

ترفند هایی برای تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی | گیاه هم به حمام احتیاج دارد | علائم کمبود رطوبت در گیاهان را بشناسید

آبیاری در زمان مسافرت

شاید برایتان سوال باشد که در زمان مسافرت چه کار کنیم. آبیاری گیاهان در زمان مسافرت هم بسیار ساده است. در زمان مسافرت می توانید از کاموا و یک ظرف بزرگ پرآب برای آبیاری گیاهان بهره ببرید. این روش در زمان هایی که در خانه حضور ندارید، بسیار توصیه می شود. روی لینک زیر بزنید و طریقه انجام این کار را ببینید.

به طور کلی اگر تشنگی گیاه شدید باشد و ادامه پیدا کند، در نهایت گیاه تان خواهد مرد. اگر می خواهید سلامت و طول عمر گیاهان تان را تضمین کنید آن ها را تشنه نگذارید.

منبع: همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2164

به "این علائم به شما می گوید گیاهتان تشنه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این علائم به شما می گوید گیاهتان تشنه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید