انتشار نخستین طراحی های رولینگ از هری پاتر

به گزارش مجله پیامکی، نخستین نقاشی هایی که جی. کی. رولینگ برای به تصویر کشیدن هری پاتر خلق نموده بود منتشر خواهند شد.

انتشار نخستین طراحی های رولینگ از هری پاتر

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، زمانی که جی. کی. رولینگ کتاب هری پاتر و سنگ جادو را نوشت، شخصیت ها را فقط به واسطه کلمات خلق نکرد، او برای این شخصیت ها تصویرگری هم کرد.

این نقاشی ها در زمان چاپ کتاب در آن منتشر نشدند، اما اکنون به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد انتشار این کتاب در نسخه چاپ نو به همراه داستان منتشر خواهند شد.

یکی از این نقاشی ها هاگرید، پروفسور آلبوس دامبلدور و پروفسور مک گوناگل را در کنار یکدیگر به تصویر کشیده و پنج نقاشی کوچک نیز خیابان دیاگون را به نمایش گذاشته است.

تمامی این نقاشی ها نخستین احساسات رولینگ را نسبت به شخصیت هایی نشان می دهند که اکنون برای بچه ها سراسر دنیا شناخته شده هستند. تا به امروز بیش از 500 میلیون نسخه از مجموعه کتاب های هری پاتر در سراسر دنیا به فروش رسیده و به 80 زبان دنیا ترجمه شده است.

کتاب هری پاتر و سنگ جادو ماه آینده به مناسبت سالگرد انتشار، به همراه طراحی های دهه 90 رولینگ و جلد مشهوری که در سال 1996 به وسیله توماس تیلور یک طراح تازه کار خلق شده است به چاپ می رسد.

تیلور که اکنون 48 ساله است می گوید: اغلب از من می پرسند آیا زیر فشار و استرس برای طراحی جلد نخستین نسخه کمر خم نموده ام؟...، اما این سوال برای این به وجود می آید که این روز ها به سختی می توان دورانی را تصور کرد که کسی هیچ اسمی از هری پاتر نشنیده باشد. من در سال 1996 دانشجوی رشته هنر بودم، به تازگی فارغ التحصیل شده بودم و برای پیدا کردن نخستین تجربه تصویرگری کوشش می کردم.

نسخه نو کتاب هری پاتر و سنگ جادو به مدت یک سال برای فروش ارائه خواهد شد و شامل شرح درباره رازی می گردد که مدت ها فکر علاقه مندان به این داستان را مشغول نموده است. زمانی که تیلور در سن 23 سالگی برای طراحی انتخاب شد، از او خواسته شد بر روی جلد پشتی کتاب تصویر یک جادوگر را طراحی کند.

تیلور می گوید برای خلق این جادوگر قصد داشته پدر به اصطلاح جادویی خودش را به تصویر بکشد، مردی به نام رابرت با کلاهی نوک تیز و یک پیپ بزرگ.

به گفته این تصویرگر، سوالاتی همانند این مرد کیست؟، آیا رازی در این میان وجود دارد؟، آیا این سرنخی برای اتفاقی است که در کتاب های بعدی اتفاق خواهد افتاد؟ و چه چیزی در جیب کت این جادوگر مرموز وجود دارد؟ در فکر خوانندگان به وجود آمده بود.

تیلور می گوید با انتشار تصویر این جادوگر روی جلد کتاب فرضیات مختلفی به وجود آمد و موجی از نامه ها و ایمیل ها روانه بلومزبری شد تا این که از او خواستند تصویر آلبوس دامبلدور را جایگزین این جادوگر کند.

تیلور در گفت وگویی به یکی دیگر از سوالات هواداران این کتاب پاسخ داد. در جیب این جادوگر چه چیزی قرار داشت؟ این تصویرگر بیان نمود: فکر می کردم شاید یک جوجه تیغی باشد... شاید چیزی باشد که به آن احتیاج داشته باشد. فکر نمی کردم این نقاشی به اثری مهم تبدیل گردد که تمام زندگی تحت تاثیر آن باشم. فکر می کردم نخستین اثرم به طور کاملا فراموش گردد.

در ماه مارس سال جاری یک کتاب بسیار سالم از نخستین چاپ هری پاتر و سنگ جادو در یک مزایده به قیمت 69،000 پوند فروخته شد. فقط 500 نسخه از چاپ اول این کتاب در سال 1997 منتشر شد که 300 نسخه از آن به کتابخانه ها و مدرسه ها ارسال شد و باقی به کتاب فروشی ها عرضه شدند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2048

به "انتشار نخستین طراحی های رولینگ از هری پاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار نخستین طراحی های رولینگ از هری پاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید