اقتصاد چین رکوردشکنی می نماید

به گزارش مجله پیامکی، در شرایطی که نهاد های مختلف برآورد خود از رشد مالی چین را ارتقا داده است، تحلیل گران موسسه کپیتال اکونومیکس نیز پیش بینی کردند رشد مالی سال اینده این کشور به 10 درصد برسد که 2.1 درصد بیشتر از برآورد قبلی و بالاترین نرخ رشد در بین 20 اقتصاد نخست دنیا خواهد بود. این موسسه همچنین نرخ رشد مالی سال جاری چین را نیز 2.5 درصد پیش بینی نموده که نسبت به برآورد قبلی 0.5 درصد بیشتر شده است.

اقتصاد چین رکوردشکنی می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، جولیان اوانز- اقتصاددان ارشد این موسسه گفت: با نگاهی به شرایط آینده این طور به نظر می رسد که اقتصاد چین جای بیشتری برای رشد دارد. میزان پس انداز خانوار های چینی نسبت به ماه های ابتدایی سال افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و این به معنای تقویت جریان ورودی سرمایه در ماه های بعدی خواهد بود.

به گفته موسسه کپیتال اکونومیکس، مساله بدهی ها هنوز یکی از اصلی ترین ریسک ها بر سر راه اقتصاد چین است و این مشکل به ویژه با توجه به شیوع کرونا و وادار شدن کسب و کار ها به استقراض بیشتر، تشدید شده است. با این حال بانک مرکزی چین به حضور قدرتمند خود در بازار های مالی ادامه می دهد و تداوم این رویکرد برای احیای رشد ضروری خواهد بود. ریسک شکل گیری حباب در بازار مسکن نیز یکی دیگر از اصلی ترین ریسک های موجود بر سر راه دومین اقتصاد عظیم دنیا خواهد بود.

کپیتال اکونومیکس در بخش دیگر از گزارش خود در مورد اقتصاد چین پیش بینی نموده است فرایند تقویت ارزش یوان در سال آینده نیز با توجه به مولفه های نیرومند مالی این کشور ادامه پیدا کند.

پیش از این نیز نتایج نظرسنجی سی ان بی سی از مدیران ارشد مالی آمریکایی نشان داده بود چین در سه ماهه های دوم و سوم عملکرد بهتری از اقتصاد آمریکا داشته است و شرکت کنندگان حاضر در این نظرسنجی عقیده دارند این فرایند برای سه ماهه پایانی سال نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1348

به "اقتصاد چین رکوردشکنی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد چین رکوردشکنی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید