افزایش حملات باج افزاری و اهمیت پشتیبان گیری از اطلاعات

به گزارش مجله پیامکی، با توجه به افزایش حملات باج افزار در روزهای اخیر در کشورهای مختلف و سازمان ها، شرکت ها و اشخاص حقیقی، لازم است نسبت به تهیه پشتیبان از اطلاعات باارزش خود اقدام کنید.

افزایش حملات باج افزاری و اهمیت پشتیبان گیری از اطلاعات

حمله سایبری حمله به یک رایانه، شبکه رایانه ای یا اطلاعات ذخیره شده در یک شبکه است. این حمله می تواند انگیزه های مختلفی داشته باشد. برخی از نفوذگران در پی غیرفعال کردن سیستم رایانه و برخی دیگر در پی به دست گرفتن کنترل آن هستند. با این حال عده ای قصد دارند به سیستم نفوذ کرده و اطلاعات را به سرقت برده یا نابود کنند. اگرچه حملات سایبری اغلب سازمانها را هدف قرار می دهند اما اشخاص عادی هم از حملات سایبری در امان نیستند.

وقتی صحبت از ‫امنیت سایبری می شود، پیش بینی تهدیدات به جای واکنش مقابل آنها دارای اهمیت بالاتری است. در یک چشم انداز کلی، تهدیدات به طور مداوم در حال تغییر و تحول است، وصله کردن رخنه ها و یا انجام به روزرسانی ها در مقابل تهدیدات دیروز، دیگر کافی نیست. سال جدیدی و به همراه آن تهدیدهای جدیدی، به ویژه در دنیای امنیت سایبری، در انتظار ماست.

ابزارها و بسترهایی از جمله ایمیل، که استفاده زیادی داشته و به صورت گسترده کاربران با آن سر و کار دارند، از جهتی دیگر به معنای افزایش ریسک و آسیب پذیری برای تیم های امنیتی است. صرف نظر از اینکه تمهیدات امنیتی در این بستر اجرا شده باشد، تهدیداتی همچون باج افزار، فیشینگ یا حملات هدفمند به پلتفرم های محبوب مورد توجه هستند و محافظت از سیستم ها و داده های کاربران و سازمان ها کاری است که متخصصان حوزه امنیت باید روی آن متمرکز شوند.

حملات باج افزاری (ransomware) این روزها بیشتر رایج شده است و هیچ شرکتی هم از این حملات مصون نیست. باج افزار نرم افزاری مخرب است که سیستم قربانیان را برای اخاذی پول از آن ها قفل گذاری می کند. این حملات پرونده های شما را رمزگذاری می کند و داده های گران بهای شمارا برای اخذ باج، نگه می دارند. این کار با وسوسه کردن کاربران در دانلود یک پیوست یا باز کردن یک لینک انجام می شود. با دانلود پیوست، بدافزار را در دستگاه خود نصب می کنید.

مهاجمان از روش های مختلف مبادرت به نفوذ به سیستم های رایانه ای کرده و بعد از آن نسبت به رمزنگاری داده های قربانیان، درخواست باج جهت برگرداندن اطلاعات می کنند. مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای) با توجه به افزایش حملات باج افزار در روزهای اخیر در کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا، دانمارک، سوئد و غیره، به سازمان ها، شرکت ها و اشخاص حقیقی اکیدا توصیه کرد که نسبت به تهیه پشتیبان از اطلاعات باارزش خود اقدام کنند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1689

به "افزایش حملات باج افزاری و اهمیت پشتیبان گیری از اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حملات باج افزاری و اهمیت پشتیبان گیری از اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید