افتتاح 7 واحد بوم گردی در استان یزد، صدور مجوز برای 50 واحد دیگر

به گزارش مجله پیامکی، محمدمهدی شرافت در گفتگو با خبرنگاران گفت: هفت واحد بوم گردی در دهه فجر امسال در شهرهای یزد، ابرکوه، مهریز و میبد به عنوان گردشگرپذیرترین شهرستان های استان یزد افتتاح شد.

افتتاح 7 واحد بوم گردی در استان یزد، صدور مجوز برای 50 واحد دیگر

وی با اشاره به استقبال خوب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی از اقامت در واحدهای بوم گردی اعلام کرد: در این راستا مجوز ایجاد 50 واحد بوم گردی دیگر نیز در مناطق مختلف استان صادر شده است.

وی گفت: واحدهای بوم گردی به طور عمده خانه های روستایی است که با مرمت و بازسازی و برخی تغییرات کوچک، به فضاهای اقامتی تبدیل می شوند و مورد استفاده گردشگران و مسافران قرار می گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد: از آنجا که یزد در زمره استان های گردشگرپذیر کشور واقع شده است و سال گذشته در زمینه پذیرش گردشگر خارجی رتبه دوم را در کشور داشته است، توسعه فضاهای اقامتی به عنوان اصلی ترین زیرساخت توسعه گردشگری در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: توسعه واحدهای بوم گردی نیز به عنوان فضاهایی که به خوبی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته، در دستور کار میراث فرهنگی استان یزد واقع شده است.

شرافت از دیگر اقدامات اجرا شده در راستای توسعه فضاهای اقامتی در استان یزد به عنوان یک زیرساخت اصلی در حوزه گردشگری را افتتاح هتل در ایام دهه فجر اعلام کرد و افزود: در شهرستان میبد در ایام دهه فجر، هتلی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال اعتبار شامل 12 اتاق، شش سوئیت و 40 تخت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه از افتتاح و راه اندازی هتل های کوچک نیز در استان حمایت می کنیم، گفت: مالکان خانه های تاریخی در صورتی که بتوانند واحدهای خود را به هتل تبدیل کنند، از سوی اداره میراث فرهنگی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

شرافت یادآور شد: البته احداث چند هتل پنج ستاره نیز در یزد در دست بررسی است و به زودی عملیات احداث آنها آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 782

به "افتتاح 7 واحد بوم گردی در استان یزد، صدور مجوز برای 50 واحد دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 7 واحد بوم گردی در استان یزد، صدور مجوز برای 50 واحد دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید