از کشورهای دنیا عقب نیستیم

به گزارش مجله پیامکی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سفیر آلمان در ایران گفت: با خرید تعداد زیادی واکسن خارجی و فراوری واکسن داخلی امیدوارم تا دو ماه دیگر واکسیناسیون شدت بیشتری بگیرد و دوباره شاهد رونق گردشگری باشیم.

از کشورهای دنیا عقب نیستیم

به گزارش خبرنگاران، مرزهای ایران از سال گذشته با مصوبه ستاد ملی کرونا به روی جهانگردان خارجی بسته شده و صدور ویزای توریستی هم متوقف مانده است. هرچند، این وزارتخانه به تازگی از بازگشایی مرزها به روی جهانگردان از نیمه های تیرماه خبر داده است. با این وجود، علی اصغر مونسان درباره انتظار زودهنگام برای رونق جهانگردی درحالی اظهارنظر نموده که سرعت واکسیناسیون در داخل کشور به یک دغدغه جدی تبدیل شده و هنوز مطالبه شاغلان جهانگردی برای دریافت در اولویت واکسن کووید بی پاسخ مانده است.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در دیداری که با هانس اودو موتسل داشت، بعلاوه گفت: از اقداماتی که کشورهای دنیا در زمان شیوع کرونا برای جهانگردی انجام داده اند، عقب نیستیم.

او سپس به بهره برداری از 400 هتل در دولت های یازدهم و دوازدهم، افزایش تعداد اقامتگاه های بومگردی تا 2200 واحد و بازسازی کاروانسراها و خانه های تاریخی با سرمایه مردم و تبدیل آن ها به اقامتگاه و جهانگردپذیر کردن مزارع کشاوری اشاره نمود و گفت که با انجام تمام این کارها جهانگردی کشورمان از تنوع خوبی برخوردار و ظرفیت های کشور هم فعال شده است.

مونسان بعلاوه برای برگزاری مناسبت های فرهنگی بین دو کشور اعلام آمادگی کرد و اضافه کرد: من و دکتر ظریف در این خصوص حمایت می کنیم. بعلاوه برای برگزاری مناسبت های فرهنگی میان دو کشور آمادگی داریم. فضاهایی مانند کاخ سعدآباد و نیاوران را که در اختیار ما قرار گرفته است می توانیم برای برگزاری برنامه های فرهنگی اختصاص دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی برای همکاری های کارشناسی دو کشور در حوزه میراث فرهنگی هم اعلام آمادگی کرد و در تاکید گفت: امیدواریم بعد از کرونا درهای کشور را برای حضور جهانگردان، بیشتر باز کنیم و دوباره شاهد رونق جهانگردی باشیم.

آلمان به رابطه جهانگردی با ایران علاقه مند است

سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران هم از علاقه مندی برای توسعه روابط جهانگردی بین دو کشور، با توجه به فرایند واکسیناسیون در آلمان و سایر کشورها سخن گفت.

هانس اودو موتسل بعلاوه از پیشنهاد ایران برای انجام کارهای فرهنگی مشترک میان دو کشور استقبال کرد و اضافه کرد: برای ما هم بسیار مهم است؛ چرا که موجب ایجاد پل میان فرهنگ ها می گردد و مردم به یکدیگر نزدیک می شوند.

او بیان نمود: آماده ایم در زمینه های تخصصی به ویژه در حوزه میراث فرهنگی میان کارشناسان دو کشور ارتباط برقرار کنیم تا از تجربیات هم استفاده نمایند.

آلمان نه تنها یکی از بازارهای جهانگردی سنتی ایران به تعداد می آید که در بین کشورهای اروپایی بیشترین تعداد جهانگرد را در ایران دارد و در زمینه همکاری های باستان شناسی با ایران پیشینه ای طولانی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1715

به "از کشورهای دنیا عقب نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کشورهای دنیا عقب نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید