اشتیاق مردم کشور آذربایجان برای اکران فیلممحمد رسول اللهدر باکو

به گزارش مجله پیامکی، سید ابراهیم ابراهیمی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه رایزنی فرهنگی ایران در باکو فعالیت ویژه ای در زمینه هماهنگی برای ترجمه و دوبله فیلم ها و سریال های ایرانی در جمهوری آذربایجان انجام می دهد اظهار کرد: در حال حاضر پنج فیلم ایرانی در مرحله ترجمه و دوبله قرار دارند.

اشتیاق مردم کشور آذربایجان برای اکران فیلممحمد رسول اللهدر باکو

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان آماده همکاری در زمینه برگزاری هفته و روزهای فیلم ایرانی در باکو است، گفت: مردم مسلمان جمهوری آذربایجان مشتاقانه منتظر اکران فیلم ایرانی محمد رسول الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی در سینماهای پایتخت و سایر شهرهای این کشور هستند.

ابراهیمی اشتراکات فرهنگی، تاریخی، تمدنی، مذهبی و زبانی ایران و جمهوری آذربایجان را یادآور شد و تاکید نمود: ظرفیت های فرهنگی بسیار خوبی بین ایران و آذربایجان وجود دارد که برای استفاده از این ظرفیت ها احتیاج به همکاری بیشتر ارگان های داخلی کشور داریم.

وی ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها را یکی از اولویت های فوری نظام فرهنگی کشور دانست و توضیح داد: ظرفیت های همکاری در جمهوری آذربایجان به مراتب فراتر از توان دستگاه های فرهنگی ایران است.

رایزن فرهنگی ایران در باکو خواهان همکاری و هماهنگی بیشتر بین نهادهای ذیربط در کشورمان با این رایزنی در جمهوری آذربایجان شد و اظهار کرد: در چهارچوب دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی عمومی، کوشش ها، اطلاع رسانی و همکاری های خوبی اجرا شده اما از ظرفیت های موجود به حد کافی استفاده کامل نشده است.

ابراهیمی ادامه داد: نبود همکاری بین دستگاه های اجرایی در اعزام بعضی از گروه های هنری، علمی و حتی ورزشی کشورمان به جمهوری آذربایجان و بالعکس، بدون اطلاع به سفارت و رایزنی فرهنگی ایران مهمترین مسئله ای است که در صدد برطرف آن هستیم.

وی به ارتباط خوب رایزنی فرهنگی ایران در باکو با همکاری و هماهنگی سفیر ایران با اصحاب رسانه کشورمان و جمهوری آذربایجان اشاره نمود و گفت: با ارتباط خوبی که با رسانه های آذری داریم توانسته ایم در مناسبت ها و برنامه های مهم نیز به موقع و سریع مسائل روز فرهنگی کشورمان را به اطلاع مردم این کشور دوست و همسایه ایران برسانیم.

رایزن فرهنگی ایران در باکو اعزام خبرنگاران جمهوری آذربایجان به ایران و بالعکس جهت آشنایی با ظرفیت های استان های هم مرز و همکاری در عرصه های مختلف رسانه ای و تهیه گزارش های فرهنگی، اجتماعی و معرفی مراکز تاریخی و گردشگری دو کشور را ویژه، مثبت و اثر گذار ارزیابی کرد و اضافه نمود: با کوشش سفیر ایران در جمهوری آذربایجان این اعزام ها سامان گرفته و با استقبال قابل توجه رسانه های کشور آذربایجان روبرو شده است.

جمهوری آذربایجان 9 میلیون نفر جمعیت دارد و با 86 هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت، همسایه شمال غربی جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 775

به "اشتیاق مردم کشور آذربایجان برای اکران فیلممحمد رسول اللهدر باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتیاق مردم کشور آذربایجان برای اکران فیلممحمد رسول اللهدر باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید