ادغام شرکت های FCP بهترین گزینه است

به گزارش مجله پیامکی، از مدتها قبل بحث هایی در مورد به صرفه نبودن سرمایه گذاری شرکت های FCP (دارای پروانه ارتباطات ثابت) مطرح شد و مسئولان را به این نتیجه رساند که ادغام این شرکت ها می تواند بهترین گزینه باشد.

ادغام شرکت های FCP بهترین گزینه است

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،نشست سالانه هیئت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور روز سه شنبه با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و مدیران ارشد دولتی این سازمان، مقارن با سالروز تاسیس وزارت ارتباطات برگزار گردید.

وزیر ارتباطات در حاشیه این نشست سالانه در جمع خبرنگاران گفت: اگر شرکت های FCP (دارای پروانه ارتباطات ثابت) به جمع بندی نرسند، باید به دنبال صدور پروانه جدید فعالیت برای شرکت جدید باشیم.

یکی از خبرنگاران پرسید شورای عالی فضای مجازی از شما درخواست داشته دَر نشان را در یونی کد ثبت کنید؟ و آذری جهرمی در پاسخ گفت: جمعی از افراد و گروهی در دانشگاه یک نشست به اسم فضای مجازی پاک را برگزار کردند، این نشست چند سال است که برگزار می گردد و آنها در مراسمشان به دکتر فیروزآبادی (دبیر شورای عالی فضای مجازی) پیشنهاد دادند که این نشان ثبت گردد.

وی ادامه داد: حضور آقای فیروزآبادی در این مراسم، به این معنا نیست که درخواست مورد تایید نهاده شده است، آنها به تشخیص خودشان پیشنهاد دادند و درهای پیشنهاد هم همواره باز است.

پنجمین همایش فضای مجازی پاک، شنبه هجدهم اسفندماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری سازمان مردم نهاد جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک (فمپ) برگزار گردید.

نشان بومی دَر نشان که به عنوان اَت ساین فارسی سازی شده معرفی گردید با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی که به عنوان سخنران همایش حضور داشت، رونمایی شد.

اَت ساین یکی از نشان های اصلی است که با گسترش استفاده از رایانامه در اولین حروف اضافه لازم روی صفحه کلید نهاده شد و امروز برای ارجاع به کاربران و موضوعات پویا از آن استفاده می گردد.

فارسی سازی این نشان به عنوان یک نشان راست به چپ و فارسی و قابل استفاده در نوشتار روزمره میتواند عزت زبانی ما را تقویت کند.

رونمایی از این نشان، واکنش های فراوان و علامت سوالهای زیادی درباره کاربردی بودن آن در حوزه فناوری اطلاعات به دنبال داشته است.

آذری جهرمی در مراسم امروز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران درباره کاربردهای این نماد و میزان کاربردی بودن آن، گفت: من در جریان طراحی این نشان نبودم، از آن جایی که در این خصوص مطالعه نکردم و نمی دانم اصلا ایده شان چیست و بیشتر در حد فضای مجازی شنیدم، نمی توانم اظهار نظر جدی در این خصوص داشته باشم اما باید بگویم این نماد قرار است چه مسئله ای از ما را حل نماید. باید صبر کنم، درخواستشان برای ما ارسال گردد و بعد درباره آن اظهارنظر کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به شرایط سخت این روزهای شرکتهای FCP (دارای پروانه ارتباطات ثابت) گفت: شهریور سال جاری به رگولاتوری فرصتی داده شد که پروانه های این شرکتها بازبینی گردد، به صرفه نبودن سرمایه گذاری در بخش خصوصی و زیرساختها موضوعی است که اکنون به یک چالش تبدیل شده است.

وی اضافه نمود: شرکتهای FCP معتقد هستند باید سطح تعرفه را بالا ببریم تا آنها درآمد بیشتری داشته باشند، ما از جنبه اقتصاد کلان به موضوع می نگریم و پیش بینی می کنیم با افزایش تعرفه ها، سهم آی سی دی در سبد خانوار رشد کند، از همین رو این درخواست معقول نیست و باید از شیوه های دیگر استفاده کرد.

** ثمره تله بنیان گذار، شکست خوردن شرکتهاست

آذری جهرمی اعلام نمود: حدود 16 تا 17 شرکت FCP در کشور فعالیت می نمایند و هزینه سرمایه گذاری اینها مقرون به صرفه نیست، در نتیجه باید به سمت ادغام بروند. واقعیت این است که این شرکتها با خودشان به نتیجه نمی رسند و دچار تله بنیان گذار هستند؛ کسی که شرکت را ایجاد نموده و برای آن زحمت کشیده است، همچنان تاکید دارد همه کاره شرکت باشد. ثمره تله بنیان گذار، شکست خوردن شرکتهاست.

وی اضافه نمود: ما سال جاری چند جلسه با این شرکتها داشتیم و حتی برایشان ضرایب تشویقی در نظر گرفتیم و تشویقشان کردیم که با ورود و در ترکیب شرکتهای موبایل و ثابت، می توانیم امکاناتی در اختیارشان قرار بدهیم که بتوانند به جلو پیش بروند.

وزیر ارتباطات بیان داشت: در همین خصوص اتفاقاتی در حال رخ دادن بود، بعضی به سمت ترکیب شدن و استفاده از بازار بورس رفتند و هنوز هم مذاکرات به شدت در حال اجرا است، با صحبتهایی که این شرکتها با سازمان تنظیم مقررات داشتند این طور به ذهن می رسد که اگر این شرکتها به جمع بندی نرسند، باید به دنبال صدور پروانه جدید فعالیت برای شرکت جدید باشیم.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 153

به "ادغام شرکت های FCP بهترین گزینه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادغام شرکت های FCP بهترین گزینه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید