آمریکا تصمیم چین برای ممنوعیت پخش اخبار بی بی سی را محکوم کرد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنج شنبه (به وقت واشنگتن) در یک نشست خبری گفت که دولت این کشور تصمیم پکن مبنی بر ممنوعیت پخش اخبار جهانی شبکه بی بی سی را محکوم می نماید و از دولت چین می خواهد تا امکان دسترسی کامل به اینترنت و رسانه ها را فراهم کند.

آمریکا تصمیم چین برای ممنوعیت پخش اخبار بی بی سی را محکوم کرد

پرایس در این باره گفت: ما کاملاً تصمیم جمهوری خلق چین برای ممنوعیت [پخش] اخبار دنیای بی بی سی را محکوم می کنیم.

وی در ادامه مدعی شد: جمهوری خلق چین همچنان یکی از تحت کنترل ترین و ظالمانه ترین فضاهای اطلاعاتی را با حداقل آزادی در دنیا داراست… ما از جمهوری خلق چین و سایر کشورهایی که بر مردم خود کنترل و نظارت مستبدانه دارند، می خواهیم که امکان دسترسی کامل به اینترنت و رسانه ها را فراهم نمایند.

لازم به ذکر است، وزارت رادیو و تلویزیون ملی چین اوایل روز پنج شنبه (به وقت پکن) گفت که پخش برنامه های شبکه دنیای بی بی سی دست کم به مدت یک سال در چین ممنوع است.

این وزارتخانه چین در ادامه تأکید کرد که نسبت به بی طرفی شبکه بی بی سی تردید وجود دارد و اینکه [این شبکه] قوانین مربوط به فعالیت رسانه های خارجی در چین را نقض نموده است.

شایان ذکر است که دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در واکنش به این تصمیم چین، آن را اقدامی غیرقابل قبول خواند.

لازم به ذکر است، یک هفته پیش قانونگذاران انگلیس مجوز شبکه تلویزیون دنیای چین متعلق به دولت چین را لغو کردند. سازمان تنظیم نماینده مقررات رسانه ای انگلیس (آفکام) در بیانیه ای ادعا کرد شرکتی که صاحب مجوز فعالیت این شبکه در انگلیس است، فاقد نظارت مؤثر یا کنترل روزانه لازم بر برنامه هایی است که از این شبکه پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1464

به "آمریکا تصمیم چین برای ممنوعیت پخش اخبار بی بی سی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تصمیم چین برای ممنوعیت پخش اخبار بی بی سی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید