آخرین شرایط بازسازی شبکه های برق پلدختر

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران/لرستان مدیر شرکت توزیع برق پلدختر گفت: براثر سیل سال 98 بیش از 100 کیلومتر از شبکه برق شهرستان تخریب شد.

آخرین شرایط بازسازی شبکه های برق پلدختر

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمد طاهر متش پور در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: براثر سیل 12 فروردین ماه سال 98، 63.9 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 27.4 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 29 دستگاه ترانسفورماتور شهرستان پلدختر تخریب شده و آسیب دید.

وی توضیح داد: پایه ها و تجهیزات برقی زیادی در راستا رودخانه و مسیل های آبرفتی دچار آسیب و تخریب شدند که احتیاجمند احداث و اصلاحات مجدد شدند.

مدیر توزیع برق پلدختر اعلام نمود: جهت تأمین برق مناطق سیل زده که شامل مناطق شهری پلدختر و معمولان و 113 روستا در کل شهرستان بود در کوتاه مدت اقدامات گسترده ای انجام شد. طی 72 ساعت پس از سیل مشکل تأمین برق سیل زدگان در مناطق شهری پلدختر و بسیاری از روستاها مرتفع شد.

متش پور افزود: دو خط اصلی تغذیه کننده برق شهر پلدختر در جریان سیل از سمت بابازید تخریب شدند این خطوط که از پست بابازید به سمت شهر پلدختر در مجاورت رودخانه عبور نموده بودند و برق شهر پلدختر را تأمین می کردند (فیدرهای 7 تیر و 22 بهمن) به طول شش کیلومتر تخریب شدند و عملاً برق ضلع غربی شهر پلدختر از سمت بابازید کاملاً قطع شد.

وی اعلام کرد: برای تأمین برق شهر پلدختر در اسرع وقت دو کیلومتر خط جدید در منطقه سراب حمام به دور از مناطق سیل گیر احداث شد و با انجام مانورهای لازم نسبت به آزادسازی بار فیدر گلزار از پست شهید کائیدی واقع در منطقه سراب جهانگیر اقدام شد در مرحله دوم با احداث هشت کیلومتر خط فشار متوسط جدید از پست شهید کائیدی یک فیدر دیگر برای مصرف ضلع غربی شهر پلدختر مورد بهره برداری نهاده شد و برق شهر پلدختر تأمین شد.

مدیر توزیع برق پلدختر ادامه داد: با توجه به آغاز فصل گرما که موجب بالا رفتن بار مصرفی پست شهید کائیدی شد یک فیدر اضطراری از محل پست فوق توزیع بابازید به سمت شهر به دور از رودخانه به طول شش کیلومتر تا شهر پلدختر احداث و مورد بهره برداری نهاده شد.

متش پور اظهار کرد: از پست فوق توزیع بابازید تا روستای بابازید و واشیان یک خط به طول هشت کیلومتر احداث و با اتصال آن به شبکه های موجود هم بار پست شهید کائیدی تعدیل شد هم از ظرفیت پست بابازید استفاده بیشتری به عمل آمد؛ اما مهم ترین طرحی احداث خطوط برق رسانی که در شهرستان پلدختر در دست اقدام است طرح دو مداره 22 بهمن و 7 تیر است که کار طراحی آن به دور از رودخانه در راستا دامنه کوه با استفاده از پایه های فلزی و دکل های 33 و 63 کیلوولت با رعایت استانداردهای لازم در حال احداث است.

وی توضیح داد: مراحل راستایابی، تهیه طرح و پیکتاژ این طرح توسط شرکت توزیع اجرا شده و توسط پیمانکار در دست اجرا بوده و به علت مشکلاتی مانند راه شکافی و معارضین محلی اختلالاتی در فرایند پروژه ایجاد شده اما کار با جدیت در حال اجرا است و هم اکنون پیشرفت فیزیکی طرح بیش از 60 درصد است.

مدیر شرکت توزیع برق پلدختر اعلام نمود: پس از احداث دیواره ساحلی شهر پلدختر دو طرف دیواره ساحلی خطوط ساحلی جهت ایجاد رینگ به منظور افزایش قابلیت مانور فیدرهای موجود اجرا شده است که اقدام مهمی است.

متش پور افزود: از بین روستاهای شهرستان پلدختر روستای چم مهر متحمل خسارات زیادی شد، علاوه بر تخریب شبکه برق رسانی روستای چم مهر به علت عبور شبکه برق رسانی سایر روستاهای آن منطقه از راستا چم مهر برق روستاهای میدان عظیم، باباخوارزم، هلوش و چاله هم قطع شد لذا در مرحله اول با احداث 1.5 کیلومتر خط جدید به صورت موقت برق این مناطق وصل شد در ادامه با احداث شش کیلومتر خط از سه راهی چم مهر تا روستای هلوش و از هلوش تا باباخوارزم خطوط جدید به دور از راستا رودخانه احداث شدند لذا از این نظر هم تمهیدات مورد احتیاج و ضریب اطمینان شبکه افزایش یافت.

وی اعلام کرد: در منطقه کرکی در راستا رودخانه زال مقدار چهار کیلومتر از خطوطی که در جوار رودخانه بودند و در جریان سیل مورد آسیب و تخریب واقع شده بودند از راستاهایی به دور از رودخانه احداث شدند. از روستای بابازید تا گل گل 2.5 کیلومتر از گل گل تا پران پرویز 1.5 کیلومتر و از کیان آباد تا ملاوی و مورانی 2 کیلومتر خط جدید خارج از راستا رودخانه جایگزین خطوط تخریب شده از سیل شد.

مدیر توزیع برق پلدختر ادامه داد: در بخش معمولان اقدامات زیادی در زمینه بازسازی و احداث خطوط برق رسانی تخریب شده از سیل انجام شد. در منطقه جلگه خلج 1.5 کیلومتر از روستای کلات تا زورانتل دو کیلومتر و در روستاهای سرنجه و بنلار 1.5 کیلومتر خط جدید احداث شد.

متش پور مطرح کرد: خطوط برق رسانی روستای افرینه و روستاهای هم جوار آن آسیب های زیادی از سیل دیدند برای احیای مجدد خطوط برق رسانی این منطقه قریب هفت کیلومتر خط برق رسانی جدید احداث و مورد بهره برداری نهاده شد که با احداث خطوط جدید و به دوراز راستا رودخانه ضریب اطمینان شبکه های برق رسانی آن منطقه افزایش یافت.

وی اظهار کرد: منطقه صعب العبور تنگ گاو زرده که یک منطقه ریزشی در دامنه کوه و از طرف دیگر محدود به رودخانه است یک راستا چالش برانگیز بوده که احتیاج به نصب دکل در طول راستا دارد بازسازی اولیه خط تخریب شده این راستا پس از سیل اجرا شده و در حال بهره برداری است اما خط اصلی که احتیاج به دکل و راه شکافی دارد احتیاجمند تجهیزات مربوطه و زمان است که در دست انجام است.

مدیر توزیع برق پلدختر توضیح داد: خطوط برق رسانی شهر معمولان از امام زاده سید محمد تا دمرود معمولان در مناطق مختلف به طول 2.5 کیلومتر در راستا رودخانه تخریب شدند برای احیای مجدد این خطوط در راستاهایی به دور از رودخانه بیش از شش کیلومتر خط جدید احداث شد و مورد بهره برداری نهاده شدند.

متش پور اعلام نمود: از دمرود معمولان به سمت بن تمان تا چم مورت و چم حیدر که آخرین نقطه تحت پوشش توزیع برق شهرستان پلدختر است 2.5 کیلومتر خط جدید خارج از راستا سیل احداث و به بهره برداری رسیده و در مناطق چولهول نیز 1.5 کیلومتر خط تخریب شده از سیل مجدداً احیا و بازسازی شده است.

وی افزود: از منطقه تنگ فنی تا روستای ولیعصر یک خط دو مداره جدید به طول پنج کیلومتر در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی آن 65 درصد است با تکمیل این طرح علاوه بر احیای خطوط قدیمی ظرفیت و پشتوانه پایدار و مطمئنی برای پست فوق توزیع شهید کائیدی و شهر پلدختر فراهم می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1490

به "آخرین شرایط بازسازی شبکه های برق پلدختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط بازسازی شبکه های برق پلدختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید