یاری دولت فدرال برای ماندگار شدن دانشجویان بین المللی

به گزارش مجله پیامکی، مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی که اخیرا به وسیله دولت فدرال کانادا ارائه می گردد، اقامت دانشجویان بین المللی در این کشور را آسان تر می نماید.

یاری دولت فدرال برای ماندگار شدن دانشجویان بین المللی

به گزارش خبرنگاران به نقل از narcity، دولت فدرال برای برطرف کردن معضل کمبود نیروی کار در کانادا، برای دانشجویان بین المللی ویزای کار بدون محدودیت یا ویزای کار باز (open work permit) 18 ماهه در نظر گرفته است.

این مجوز کار برای دانشجویانی که بین ژانویه تا دسامبر 2022 فارغ التحصیل می شوند، در دسترس خواهد بود.

انتظار می رود صدور این مجوزهای کار از تابستان سال جاری اجرایی گردد.

حدود 95,000 مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در تاریخ های واجد شرایط منقضی می گردد و مقامات انتظار دارند حدود 50,000 نفر متقاضی تازه باشند.

مقامات اداره مهاجرت کانادا در شرح علت این اقدام گفته اند که فارغ التحصیلان بین المللی بااستعداد و ماهر نقش حیاتی در برطرف کمبود نیروی کار کانادا دارند و این افراد که مجوز کارشان در آستانه تمام شدن است، در حال حاضر به خوبی در بازار کار کانادا ادغام شده اند و در صنایع کلیدی در سراسر کشور کار می نمایند.

به گفته دولت فدرال، مجوزهای تازه کار به متقاضیان این امکان را می دهد که به اقتصاد کانادا و برطرف کمبود نیروی کار یاری نمایند و در عین حال تجربه کاری ارزشمندی کسب نمایند و پروفایل های اکسپرس انتری خود را آماده نمایند.

دولت فدرال بعلاوه از آغاز مجدد ارسال دعوت نامه ها برای اقامت دائم، به وسیله انتخاب های اکسپرس انتری خبر داده که انتظار می رود از ماه جولای آغاز گردد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2063

به "یاری دولت فدرال برای ماندگار شدن دانشجویان بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری دولت فدرال برای ماندگار شدن دانشجویان بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید