کشف جاندارانی که ماده سمی تنفس می نمایند

به گزارش مجله پیامکی، محققان به تازگی جاندارانی را در اقیانوس آرام کشف کردند که ماده سمی آرسنیک را تنفس می نمایند.

کشف جاندارانی که ماده سمی تنفس می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محققان دانشگاه واشنگتن، میکروب هایی را در اقیانوس آرام کشف کردند که علاوه بر تحمل ماده سمی آرسنیک، آن را تنفس می نمایند.

براساس گزارش نیواطلس، این کشف دارای مفهومی از چگونگی امکان زندگی در دیگر سیارات و تطبیق با تغییرات آب و هوایی است.

اکسیژن نقش حیاتی در تمام سلول های بدن انسان و دیگر جانداران ایفا می نماید. ما از اکسیژن برای تغییرات شیمیایی غذاها و مایعات و فراوری انرژی استفاده می کنیم اما بعضی جانداران در محیط هایی که اکسیژن کافی وجود نداشته باشد، از دیگر مواد مانند نیتروژن و گوگرد برای فراوری انرژی خود استفاده می نمایند.

محققان نمونه هایی را از اقیانوس آرام جمع آوری نموده و پس از انجام آنالیز های ژنتیکی بر روی DNA نمونه ها، دو جهت ژنتیکی پیدا کردند که به این جانداران یاری می نماید تا با تبدیل آرسنیک به مواد دیگر، انرژی خود را به دست بیاورند.

طبق این گزارش، پیش از این، تنفس آرسنیک میکروب ها در چشمه های آب گرم و دریاچه هایی با سطح بالای آرسنیک کشف شده بود اما پیدا کردن این جانداران در اقیانوسی که میزان زیادی آرسنیک ندارد، عجیب است.

به گفته محققان؛ به نظر می رسد، جمعیت این جانداران بسیار کم بوده و حدود یک درصد از میکروب های این آب ها را تشکیل می دهند. از طرفی این موضوع نشان دهنده این است که آنها باقیمانده ای از دوران باستان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 181

به "کشف جاندارانی که ماده سمی تنفس می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جاندارانی که ماده سمی تنفس می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید