کرونا فرصتی برای افزایش سرانه مطالعه در خانه

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران/کردستان به گفته فرماندار کامیاران، شیوع و تهدید ویروس کرونا و اهمیت قرنطینه خانگی، فرصت مناسبی را برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه فراهم نموده است.

کرونا فرصتی برای افزایش سرانه مطالعه در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مسعود الماسی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کامیاران امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی کامیاران در سال 99 که با حضور محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و الزام بیشتر خانواده ها به حضور در خانه، فرصت مناسبی برای توجه به کتاب و مطالعه فراهم آمده است.

وی با بیان اینکه توجه بیشتر به مطالعه در ایام قرنطینه فرصتی است که از تهدید کرونا به وجود آمده است، مطرح کرد: کتابخوانی از مهم ترین ارکان در بخش فرهنگ و بسیاری از زمینه هاست و بدون توجه به این امر موفقیتی در جامعه حاصل نمی گردد.

الماسی با اشاره به اهمیت کتاب در جامعه، اضافه نمود: پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب محقق می گردد و بی توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی استفاده از فضای مجازی را بهترین راه حل در راستای ارتقای سرانه مطالعه برشمرد و گفت: با توجه به اجبار در تعطیلی کتابخانه های عمومی، فضای مجازی فرصت بسیار مناسبی در راستای انس بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی است.

الماسی از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر کرد و اضافه نمود: برگزاری این چنین برنامه هایی در فضای مجازی بسیار مفید و اثرگذار است و می تواند اقشار مختلف جامعه را به سمت سوی کتاب و مطالعه سوق دهد.

فرماندار شهرستان کامیاران خواهان تحرک و پویایی بیشتر متولیان حوزه کتاب در این شهرستان شد و اضافه نمود: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی به مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه های مختلف با اهمیت تر است و ضروری است همه به این امر توجه داشته باشند.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کتاب و مطالعه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی دارد، اضافه نمود: به هر میزان از توجه به کتاب کاسته گردد مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی بیشتر می گردد.

وی اعلام کرد: بهره گیری از تمامی فرصت های موجود به ویژه در فضای مجازی به منظور اجرای برنامه های فرهنگی راه حلی مناسب در ارتقای شاخص های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی ست.

مخدومی مطرح کرد: کتابخانه های عمومی در ایام کرونا با برگزاری برنامه ای مختلفی مانند هر خانه، یک کتابخانه، مسابقه نقاشی کرونا را شکست می دهیم، هر کتابدار، یک کتابخوان و جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی اقدامات موثری صورت داده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان مطرح کرد: خوشبختانه با کوشش کتابداران و تبلیغات اجرا شده، استقبال از برنامه های مجازی نهاد در استان کردستان مطلوب بوده است و این بخش بدون شک در آینده بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

وی از توجه فرماندار شهرستان کامیاران به کتابخانه های عمومی تجلیل کرد و اضافه نمود: حمایت مسئولان در ایجاد انگیزه فعالان حوزه کتاب بسیار اثرگذار است و فرایند اجرای برنامه ها نیز بهتر می گردد.

مخدومی گفت: 4 باب کتابخانه عمومی نهادی در شهرهای کامیاران و موچش و 5 باب کتابخانه عمومی نهادی دیگر در روستاهای کوله ساره، خامسان، طا، شیروانه و خانم آباد واقع شده است.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی کامیاران را 7 هزار نفر برشمرد و اعلام کرد: همچنین 85 هزار 473 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

ماندانا قبادی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کامیاران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 10 باب کتابخانه عمومی است، یادآور شد: از این تعداد 9 باب نهادی و یک مورد نیز مشارکتی است.

قبادی با اشاره به برنامه های کتابخانه های عمومی در سال 98 ، اضافه نمود: در سال گذشته این اداره فرهنگی در مجموع 445 فعالیت فرهنگی با مشارکت اقشار مختلف مردم برگزار نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1037

به "کرونا فرصتی برای افزایش سرانه مطالعه در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا فرصتی برای افزایش سرانه مطالعه در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید