چین پیشتاز توسعه فناوری 5G در دنیا شد

به گزارش مجله پیامکی، خبرگزاری خبرنگاران- چین در ماه سپتامبر، سه ماه زودتر از موعد مقرر، هدف ساخت سالانه 690 هزار ایستگاه پایه 5G را محقق نموده است.

چین پیشتاز توسعه فناوری 5G در دنیا شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، چین هدف ساخت سالانه 690 هزار ایستگاه پایه 5G در ماه سپتامبر، یعنی سه ماه قبل از برنامه گفته شده، را محقق نموده است. کن وو، رئیس توسعه اطلاعات و ارتباطات از راه دور در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، گفت: سرعت ساخت 5G در چین افزایش یافته است، و به ما این اجازه را می دهد تا زودتر از حد انتظار به هدف سالانه خود برسیم.

این اظهار نظر ها تقریباً یک سال قبل از طرح راه اندازی و تجاری سازی 5G شروع شده و همین موضوع منجر به پیشرفت های چشمگیری در صنعت ارتباطات چین شده است. اتحادیه جهانی ارتباطات سیار (GSMA) در گزارشی نوشت: این کوشش ها باعث شده تا چین به صندلی خود به عنوان رهبر جهانی در فناوری 5G برسد و 70 درصد از کل شبکه های 5G را در سال 2020 به خود اختصاص دهد. طبق این گزارش، عرضه چندین گوشی هوشمند 5G از شرکت های محلی، تقاضای 5G این کشور را افزایش داده است. همچنین گفته شده انتظار می رود استفاده از 5G تا سال 2025 تقریباً به 50 درصد برسد.

کاهش جهانی استفاده از 5G به دلیل جنگ تجاری ایالات متحده با چین

به دنبال ممنوعیت نصب کیت 5G هوآوی در شبکه های انگلستان تا سال 2027، گزارش های متعددی خسارات وارده به اقتصاد انگلیس را تا 40 میلیارد پوند و تقریباً 173 میلیارد پوند در رشد فراوری ناخالص داخلی تخمین زده اند. کشور هایی مانند انگلیس، سوئد، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و سایر کشور ها استفاده از تجهیزات Huawei و ZTE را در شبکه خود ممنوع نموده اند که منجر به نقدها شدید از طرف پکن و همچنین کاهش عمده شغل در ایالات متحده و استرالیا شده است.

جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین باعث شد Huawei، ZTE و ده ها شرکت چینی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار بگیرند، که با اشاره به ادعای خطرات امنیتی، روابط بین واشنگتن و پکن را به پایین ترین سطح در تاریخ تبدیل کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1231

به "چین پیشتاز توسعه فناوری 5G در دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین پیشتاز توسعه فناوری 5G در دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید