چه مقدار کرم ضد آفتاب بر روی پوستتان احتیاج دارید؟

به گزارش مجله پیامکی، بنابر آ. آ. د، چون احتمال پوشش غیرهمگن سطح پوست و یا عدم محافظت کافی از آن وجود دارد، کسانی که از اسپری ضد آفتاب استفاده می نمایند باید بعد از اسپری کرم را بر روی پوست مالش دهند. بویژه اگر در فضای باز هستید.

چه مقدار کرم ضد آفتاب بر روی پوستتان احتیاج دارید؟

موج گرمایی که در طول تابستان در حرکت است می تواند دمای هوا را تا 39 درجه سانتیگراد بالا ببرد. با در نظر داشتن این موضوع، استفاده بیشتر کرم ضد آفتاب برای سالم نگهداشتن پوست در برابر آسیب، بسیار لازم است.

اما با توجه به برندها، ای پی اف ها، فرمول ها و روش های استفاده مختلف، شاید بسیار مشکل باشد بدانیم چه مقدار کرم ضد آفتاب می تواند در برابر اشعه های آفتاب تابستانی، از پوست ما محافظت کند.

خوشبختانه اغلب متخصصین، برای محافظت و دوری از قرمزی پوست در نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب، چند نکته اصلی را بیان می نمایند. بنابر نظر آموزشگاه آمریکایی درماتولوژی (آ آ. د)، اولین چیزی که باید بدانید، این است که چه مقدار کرم ضد آفتاب برای استفاده احتیاج دارید.

اگرچه اکثر مردم می دانند که کرم ضد آفتاب باید چند باره استفاده گردد، آگاهی از مقدار لازم برای حفاظت پوست بسیار مهم است. بخصوص آنکه روش استفاده با توجه به فرمول های مختلف، متفاوت است.

آ. آ. د. بعنوان قانون عمومی تمامی لوسیون ها و کرم ها توصیه می نماید بین 1 تا 1.5 اونس یا حدودا 42 گرم را بر روی پوست قرار داده و بنا بر اندازه بدن خود بر روی سطح پوست پخش کنید.

شاید در ابتدا به نظر زیاد بیاید، اما این مقدار کرم ضد آفتاب برای تمامی سطح بدن که قرار است در معرض نور خورشید باشد کافی است.

اسپری های ضد آفتاب به نظر راحت تر و بی زحمت تر بنظر می رسند، ولی در همان حال باید مواظب باشید تا از تمامی مقدار اس پی اف آن استفاده نموده و هیچ نقطه ای از بدن را برای بکارگیری ضد آفتاب، از قلم نیندازید.

مقدار لازم برای پوشاندن و محافظت پوست معادل 6 ثانیه اسپری کردن بر روی هر قسمت بدن است که این زمان 4 ثانیه از زمان اسپری عموم مردم بیشتر است.

بنابر آ. آ. د، چون احتمال پوشش غیرهمگن سطح پوست و یا عدم محافظت کافی از آن وجود دارد، کسانی که از اسپری ضد آفتاب استفاده می نمایند باید بعد از اسپری کرم را بر روی پوست مالش دهند. بویژه اگر در فضای باز هستید.

در ضد آفتاب های ماتیکی، که معمولا برای محافظت از پوست صورت استفاده می گردد، بکارگیری سخاوتمندانه آن حداقل 2 بار بر روی پوست توصیه می گردد. نباید فراموش کنید که گوش ها و پلک بسیار مهم هستند.

آ. آ. د. صرف نظر از اس پی اف و ویژگی های کرم ضد آفتاب، انتخاب کرم ضد آفتابی با حداقل اس پی اف 30 یا بالاتر را توصیه می نماید و ضد آفتاب هایی با قابلیت طیف گسترده برای محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB را پیشنهاد می دهد.

اگر برنامه ای برای شنا دارید، ضد آب بودن هم می تواند یک خصیصه مهم باشد؛ و قبل از اینکه بیرون بروید اطمینان حاصل کنید تاریخ مصرف کرم ضد آفتاب شما منقضی نشده است. بیشتر فرمول ها قبل از احتیاج به جایگزینی تا دو سال دوام می آورند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 240

به "چه مقدار کرم ضد آفتاب بر روی پوستتان احتیاج دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مقدار کرم ضد آفتاب بر روی پوستتان احتیاج دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید