چرا پف زیر چشم داریم و با آن چه کار کنیم؟

به گزارش مجله پیامکی، باشگاه خبرنگاران/ محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره پف زیر چشم گفت: بعضی مواد غذایی هستند که افراد با مصرف آن ها دچار پف زیر چشم می شوند.

چرا پف زیر چشم داریم و با آن چه کار کنیم؟

او توضیح داد: مصرف بیش از حد نمک علاوه بر مضر بودن آن برای اغلب اعضای بدن، باعث حبس مایعات در زیر پوست می گردد که این یکی از عوامل ایجاد پف زیر چشم است.

انوشه ادامه داد: آلرژی هایی که سبب التهاب و تورم می شوند، همچنین مسائل سینوسی، کمبود آب بدن، خستگی و کمبود خواب، استرس و فشار عصبی، گریه کردن، کهولت سن و مسائل کلیوی نیز می توانند باعث ایجاد پف زیر چشم در افراد می شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که می خواهند پف زیر چشم خود را درمان نمایند می توانند از روش هایی مانند: مصرف یک عدد سیب رنده شده به عنوان شام استفاده نمایند.

انوشه ادامه داد: استفاده از قطره های چشمی برای جلوگیری از تحریکات ناشی از آلرژی (در صورت لزوم) که خود عاملی برای پف زیر چشم است می تواند برای درمان این عارضه مثمر ثمر واقع گردد.

او بیان نمود: افراد برای جلوگیری از کم آبی بدن با نوشیدن مقدار زیادی آب می توانند به بهبود این عارضه یاری نمایند؛ همچنین هنگامی که پلک ها ورم دارند استفاده از کمپرس آب یخ، استفاده از برش های خیار یا چای کیسه ای سرد بر روی چشم های بسته و مصرف کرم ها و دیگر محصولات پوستی در اطراف چشم می تواند به افراد برای بهبود پف زیر چشم یاری کند.

او اظهار کرد: کاهش مصرف نمک در وعده غذایی افراد برای از بین بردن پف زیر چشم بسیار موثر است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد با خوردن خوراکی های غنی از پتاسیم مانند موز، به منظور دفع مایعات اضافی بدن (در صورت عدم مشکل کلیوی) می توانند به درمان پف زیر چشم خود یاری نمایند.

او در انتها توصیه کرد: افراد با شستن صورت و چشم ها با آب سرد و داشتن خواب و استراحت کافی در شبانه روز می توانند سلامت خود را تضمین نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 774

به "چرا پف زیر چشم داریم و با آن چه کار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پف زیر چشم داریم و با آن چه کار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید