چاپ 1100000 گذرنامه از ابتدای محرم تا کنون

به گزارش مجله پیامکی، رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: از ابتدای محرم تاکنون یک میلیون و صد هزار گذرنامه چاپ شده که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 77 درصد رشد داشته است.

چاپ 1100000 گذرنامه از ابتدای محرم تا کنون

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ سید محمدرضا طبایی رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سال جاری در حوزه گذرنامه با تراکم مراجعه کنندگان و مردم روبرو بودیم و از ابتدای محرم تا الان در کمترین روزی که مردم مراجعه نموده نسبت به مدت مشابه تا 4 برابر افزایش در خواست کننده داشته ایم.

وی گفت: بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا راه چاره مناسبی برای تسریع در سفر زوار اربعین اندیشیده گردد و چون ظرفیت صدور گذرنامه تعیین است و امکان ندارد که این ظرفیت برای یکی دو ماه افزایش یابد بنابراین با هماهنگی کمیسیون گذرنامه وزارت کشور و ستاد اربعین و نهادهای امنیتی و توافقی که با دولت عراق شد تصمیم بر این شد که برای سفر اربعین برگ تردد اربعین چاپ و در اختیار هموطنان قرار بگیرد.

رئیس پلیس گذرنامه ادامه داد: این برگ تردد شبیه گذرنامه است و در اختیار شهروندان قرار می گیرد؛ پشت آن بارکد پستی نصب شده؛ بر روی برگه تعیینات فرد تعیین شده است.

سرهنگ بطایی ادامه داد: این برگه تردد شبیه گذرنامه است و تا سرانجام ماه صفر با این برگ تردد امکان تشرف به عتبات عالیات پذیر است.

رئیس اداره گذرنامه ناجا توضیح داد :مراحل دریافت برگ تردد اربعین مثل گذرنامه بوده و همان مدارک را نیازمند است؛ هیچ وجهی برای صدور ،چاپ و ارسال با پست از، افراد دریافت نمی گردد بلکه همان هزینه هایی که برای گذرنامه گرفته می گردد از آنها اخذ می گردد.

وی گفت: از ابتدای محرم سال جاری تا هم اکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار گذرنامه چاپ و در اختیار هموطنان قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه 77 درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 427

به "چاپ 1100000 گذرنامه از ابتدای محرم تا کنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ 1100000 گذرنامه از ابتدای محرم تا کنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید