پورسیدآقایی: پایه قضاوت درباره طرح آلودگی هوا مستند باشد

به گزارش مجله پیامکی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به انتقاد یکی از اعضای شورای شهر در مورد اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: پایه قضاوت همواره باید بر مبنای مستندات و اطلاعات باشد.

پورسیدآقایی: پایه قضاوت درباره طرح آلودگی هوا مستند باشد

ایرنا نوشت: محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در خاتمه یکصد شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران شرح داد: متن تذکر حجت نظری را ندیدم و فقط آگاه شدم که نسبت به این موضوع تذکر داده است؛ حتما نسبت به این اظهارات رسیدگی می گردد تا بدانیم مبنای این آمار و اطلاعات کجاست.

وی اضافه نمود: میزان ترافیک در 2 روز اول مهر سال جاری را بر اساس تردد خودروها و طول بزرگراه ها منتشر کردیم و این آمار مبنای مستندی است که هر شخص می تواند به آن مراجعه کند.

به گفته این مقام مسئول، اگر مستندات و آمار دیگری هم وجود دارد که در اختیار اعضا قرار گرفته است، من از آن آگاه نیستم.

پورسید آقایی نسبت به مواضع پلیس راهور در خصوص طرح ترافیک جدید نیز گفت: پلیس باید به جای اینکه نظرات خود را رسانه ای کند، این مسائل را در شورای ترافیک مطرح کند تا به صورت کارشناسی در خصوص آن صحبت گردد زیرا اصل طرح محدوده کنترل آلودگی هوا به تصویب شورای ترافیک رسیده است.

وی اضافه نمود که از هر گونه پیشنهادی استقبال می کنیم اما تغییرات آن باید در شورای ترافیک آنالیز گردد و اگر هر کدام از اعضای شورای ترافیک برای خود حق وتو قائل باشند، درست نیست و اگر نظرشان با مصوبه قبلی تفاوت دارد، باید در شورای ترافیک مطرح نمایند و طرح آن در خارج از این محل سبب می گردد کارها در مدار مدیریت پیش نرود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اظهار داشت: میزان تردد در طرح زوج و فرد در سال 97 در 3 ماهه تابستان، 4 میلیون و 400 هزار مورد بود که مربوط به خودروهایی می گردد که در روز مخالف پلاک خود تردد نموده اند.

پورسید آقایی ادامه دارد: سال جاری در 3 ماهه تابستان تعداد خودروهایی که بیش از 20 روز مجاز خود، تردد نموده بودند به حدود 2 میلیون خودرو رسید و این عدد نشان می دهد که مردم به شدت مراعات نموده اند و از حد 20 روز مجاز خود تجاوز ننموده اند.

وی اظهار داشت: سال جاری در مجموع 2 میلیون تردد قانونی در حلقه دوم ترافیکی داشتیم که مازاد بر 20 روز بود و این آمار نشان می دهد که میزان ترافیک در حلقه دوم ترافیکی کاهش پیدا نموده و طرح موفقی بوده است، اما اگر دوستان آمار دیگری دارند اعلام نمایند.

حجت نظری در جلسه علنی امروز شورای شورای شهر تهران اعلام نموده بود: امروز سه ماه و هفت روز از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا به عنوان جایگزین طرح زوج و فرد در همان محدوده شده می گذرد؛ هدف از آن کاهش ترافیک و از آن مهم تر، کاهش آلودگی هوای تهران بود اما این طرح به اهدافی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برایش معین نموده بود نرسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 405

به "پورسیدآقایی: پایه قضاوت درباره طرح آلودگی هوا مستند باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورسیدآقایی: پایه قضاوت درباره طرح آلودگی هوا مستند باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید