پوتین میخواهد در دور جدید ریاست جمهوری روسیه شرکت کند

به گزارش مجله پیامکی، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با یک شبکه خبری روسی گفته شرکت در دوره جدید ریاست جمهوری را غیرمحتمل نمی داند.

پوتین میخواهد در دور جدید ریاست جمهوری روسیه شرکت کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیون دولتی راشا-1 به مقامات کشور خود در مورد جست وجو کردن جانشینی برای وی هشدار داد و گفت آنها بهتر است بر کار خود تمرکز نمایند.

به نوشته خبرگزاری روسی تاس، پوتین در مصاحبه با این شبکه گفته در صورتی که اصلاحیه قانون اساسی 2020 روسیه به تصویب برسد، وی ممکن است بار دیگر برای دور جدید ریاست جمهوری شرکت کند.

پوتین در این مصاحبه گفت: من تا به امروز هیچ تصمیمی نگرفته ام. من غیرمحتمل نمی دانم در صورتی که این موضوع در قانون اساسی به وجود آید در انتخابات شرکت کنم. خواهیم دید.

پوتین همچنین به کسانی که به دنبال جانشینی برای وی هستند گفت: آنها باید به جای جست وجوی جانشین، کار (خود را) انجام دهند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: شما می دانید، اکنون من کاملاً رک می گویم، اگر این اتفاق نیفتد (اصلاحیه قانون اساسی مربوطه به تصویب نرسد)، در دو سال آینده، با توجه به تجربه خودم می دانم که آنها به جای (انجام) فرایند کار عادی خود در بسیاری از سطوح قدرت، به دنبال جانشین احتمالی خواهند بود.

ولادیمیر پوتین، سال جاری پیش نویس اصلاح قانون اساسی کشور روسیه که براساس آن وی اجازه می یابد تا بار دیگر در انتخابات سال 2024 شرکت کند را امضا نموده است.

این پیش نویس به دادگاه قانون اساسی روسیه ارسال خواهد شد و درصورت پذیرش، به رفراندم گذاشته و با رأی بیش از پنجاه درصد مردم روسیه اجرایی خواهد شد.

دوره کنونی ریاست جمهوری پوتین سال 2024 انتها می یابد. اصلاح قانون اساسی به وی اجازه می دهد تا بتواند دو دوره 6 ساله دیگر، یعنی تا سال 2036 رئیس جمهور روسیه بماند.

مجلس دومای روسیه با 383 رای مثبت و 43 رای ممتنع به متمم پیشنهادی در مورد اصلاح قانون اساسی این کشور و تمدید دوران ریاست جمهوری رأی مثبت داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1038

به "پوتین میخواهد در دور جدید ریاست جمهوری روسیه شرکت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین میخواهد در دور جدید ریاست جمهوری روسیه شرکت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید