نشست ضرورت آموزشِ ویرایش 27 آبان برگزار می گردد

به گزارش مجله پیامکی، لیلا اثناعشری، مسئول روابط عمومی انجمن صنفی ویراستاران در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری نشست نشست ضرورت آموزش ویرایش همزمان با هفته کتاب، گفت: با توجه به تحولی که در نشر ایران در دهۀ 1330 با تأسیس مؤسسۀ انتشاراتی فرانکلین و بنگاه ترجمه و نشر کتاب و انتشارات نیل پدید آمد، ویرایش جزئی از پیکرۀ نشر شد و ویراستاران در کنار پدیدآورندگان سهمی در بهبود و فراوری آثار یافتند.

نشست ضرورت آموزشِ ویرایش 27 آبان برگزار می گردد

وی اضافه نمود: ویراستارانی که در آن دوره پایه های این کار را بنا کردند با نظام دستیاری و براساس توانمندی شان مسیری را معین و قواعدی را برای این کار تدوین کردند که بعدها همین قواعد برای تدریس ویرایش مبنا نهاده شد.

اثناعشری با اشاره به موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته می گردد، گفت: در این نشست به این سوال ها پاسخ داده می گردد که آیا ویرایش مهارتی آموزش دادنی است و اگر هست چگونه و با چه ویژگی هایی می گردد ویراستار پروراند؟

وی تاکید نمود: از دیگر موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته می گردد این است که دوره های آموزش ویرایش چگونه شکل گرفت و کدام مراکز فرهنگی دوره های آموزشی برگزار کردند یا اینکه ویراستاران چگونه و در چه سطح و با چه توانایی یا توانایی هایی می توانند آثار را ویرایش نمایند و آیا این دانش در دوره های آموزشی موجود پیش بینی شده است؟

به گفته اثناعشری، این نشست به صورت پرسش و پاسخ و به وسیله جمعی از مدرسان ویراستاری اداره خواهد شد.

وی بعلاوه با معرفی سخنرانان این نشست، شرح داد: هدی قنواتی (مدرس ویرایش، عضو هیئت مدیرۀ انجمن صنفی ویراستاران)، هومن عباسپور (ویراستار، مدرس ویرایش، نایب رئیس انجمن صنفی ویراستاران)، سعید احمدی (ویراستار، نشرپژوه، مدیر سابق انتشارات تیسا) و مهناز مقدسی (ویراستار، مدرس ویرایش، دبیر انجمن صنفی ویراستاران و دبیر این نشست) در این نشست حضور دارند.

نشست ضرورت آموزشِ ویرایش پنج شنبه 26 آبان از ساعت 13 تا 14:30 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار میگردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1870

به "نشست ضرورت آموزشِ ویرایش 27 آبان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست ضرورت آموزشِ ویرایش 27 آبان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید