نشست رونمایی و معرفی ارج نامه احمد گلچین معانی برگزار می گردد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و پنجاه و ششمین نشست از سلسله نشست های این مؤسسه، که با همکاری وبینار بهشتی و به مناسبت هفته کتاب برگزار خواهد شد، به رونمایی و معرفی کتاب ارج نامه احمد گلچین معانی؛ زندگی، آثار، جستارهای متن پژوهی اختصاص خواهد داشت.

نشست رونمایی و معرفی ارج نامه احمد گلچین معانی برگزار می گردد

در نشست رونمایی از این کتاب، بهروز ایمانی، مؤلف و مدوّن اثر، با موضوع نگاهی کلی به فعالیت های تحقیقاتی گلچین معانی، سعید شفیعیون، دانشیار دانشگاه اصفهان، با موضوع نگاهی به تاریخ تذکره های فارسی و رضا موسوی طبری، شاعر و پژوهشگر متون، با موضوع تحقیقات احمد گلچین معانی درباره ادبیات دورۀ صفوی سخن خواهند گفت.

ارج نامه احمد گلچین معانی با تألیف و تدوین بهروز ایمانی در هشت فصل و 333 صفحه، به تازگی از سوی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است.

ایمانی در پیشگفتاری که بر این اثر نگاشته، زنده یاد استاد احمد گلچین معانی را از احیاگران آثار و مآثر اسلامی ـ ایرانی، و از رهروان پویا و راستین وادی تحقیق دانسته است. از منظر مؤلف، ژرف نگری گلچین معانی در متون، و به گفته خود او تحقیق در اوراق عتیق، و تفحّص سرچشمه های دانش، به خاصیت عالمانۀ او در شمار پژوهشگران، تمایز ویژه ای بخشیده و بنا به نوشته زنده یاد غلامحسین یوسفی، او را به زنجیره کتاب شناسان معدود کشور، پیوند داده است.

نشست رونمایی و معرفی کتاب ارج نامه احمد گلچین معانی؛ زندگی، آثار، جستارهای متن پژوهی ساعت 16 تا 18 روز شنبه 22 آبان ماه 1400 برگزار خواهد شد و علاقه مندان به حضور در این نشست می توانند در ساعتِ جلسه با کلیک روی لینکِ زیر، به این وبینار وارد شوند.

http://www.sbu.ac.ir/web/webinar

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1985

به "نشست رونمایی و معرفی ارج نامه احمد گلچین معانی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست رونمایی و معرفی ارج نامه احمد گلچین معانی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید