می توانستیم استقلال و پرسپولیس را از آسیا حذف کنیم

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، مهدی تاج درباره شرایط استقلال و پرسپولیس و خطر حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: واقعیت این است که ما دو راه داشتیم. یک راه این بود که سال گذشته پرسپولیس و استقلال و سایر تیم ها را از آسیا حذف کنیم. به این ترتیب در لیگ قهرمانان آسیا نبودیم، نشاطی در جامعه نداشتیم، تیم ملی ما قوی ترین تیم نبود و حتی نمی توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

می توانستیم استقلال و پرسپولیس را از آسیا حذف کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید نمود: سال جاری باید کار را جدی تر می گرفتیم و کار را آغاز می کردیم. یک روز اگر می گفتند استقلال و پرسپولیس چقدر بدهی دارد هرکسی یک عددی می گفت. یکی می گفت 100 میلیارد، یکی می گفت 200 میلیارد، یکی می گفت 300 میلیارد تومان. ما این دو باشگاه را مکلف کردیم نامه ای روی سایت بزنند که هرکسی طلبکار است، اعلام و اظهار کند.

تاج توضیح داد: عده زیادی طلب خود را اظهار کردند. تعداد زیادی پرونده رسوب گردیده از قبل هم در کمیته انضباطی بود. تعداد زیادی هم پرونده در کمیته استیناف و کمیته معین وضعیت ایجاد کردند. بدهی ها کم کم روی کاغذ آمد و توانستیم بدانیم بدهی واقعی استقلال و پرسپولیس چقدر است.

وی ادامه داد: تکلیف کردیم که بدهی ها پرداخت گردد. مثلا پرسپولیس 26 مورد بدهی خارجی داشت که عددهای بسیار زیادی بود ولی امروز اینها بدهی خارجی و پرونده ای در فیفا ندارند. این خودش خیلی توفیق است. بدهی های داخلی شان را هم پاک کردند. فیفا می گوید نحوه پاک کردن بدهی یا توافق است و یا باشگاه می تواند به طلبکاران چک بدهد. به بعضی از بازیکنان هم پول دادند. الان دو باشگاه شرایط معینی دارند بدون اینکه حذف شوند.

تاج تاکید نمود: کمیته بدوی هم از فردا به مدت یک هفته کارش را آغاز می نماید و بعد می توانند به کمیته استیناف بروند. 10 باشگاه ما از 16 باشگاه تمام مدارکشان را تحویل داده اند. یعنی اگر اینها در لیگ قهرمانان آسیا هم نباشند می توانند مجوز حرفه ای بگیرند.

وی در پاسخ به این سئوال که یعنی با این حساب هیچ مسئله ای استقلال و پرسپولیس را تهدید نمی نماید؟ گفت: اگر بگویم هیچ تهدیدی نیست شاید لغت کاملی نباشد ولی نسبت به قبل تمام بدهی ها معین گردیده است. به علاوه اینکه اسناد بدهی ها را به ما داده اند. آنقدر که خودمان اطلاع داریم بخصوص در بخش خارجی ها مطلقا چیزی نیست.

رئیس فدراسیون توضیح داد: پرو ئیچ آخرین بازیکنی بوده که طلبش را داده اند. او حاضر بوده است با 30 هزار دلار برود ولی استقلال مجبور شد بعد از شکایت این بازیکن، 360 هزار دلار به او پرداخت کند. این خسارت ها را هم داده ایم ولی باید یکبار این خسارتها داده گردد و مدیران بدانند هر بازیکنی که می آورند مطمئن باشند تا ریال آخر پولش را می دهند. اینطور هم قیمت کاهش می یابد و هم بازیکن بیخود برای نیمکت نشینی نمی گیرند. زحمت خیلی از کارها برای آینده کشیده گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 25

به "می توانستیم استقلال و پرسپولیس را از آسیا حذف کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می توانستیم استقلال و پرسپولیس را از آسیا حذف کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید