میرکریمی سکوتش برابر اتهامات اقتصادی را شکست، بعضی احساس خطر نموده اند

به گزارش خبرنگاران، نشست رسانه ای فیلم سینمایی قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، شامگاه امشب آدینه 12 بهمن ماه، در پردیس سینمایی ملت؛ سینمای رسانه ها برگزار گردید.

میرکریمی سکوتش برابر اتهامات اقتصادی را شکست، بعضی احساس خطر نموده اند

حامد بهداد بازیگر این فیلم در ابتدای این نشست درباره لهجه خود در فیلم بیان نمود: لهجه با گویش متفاوت است، از همین رو رضا میرکریمی و محسن قرایی کارگردان و فیلم نامه نویس از من خواستند که لهجه ترکی نگیریم، چون این لهجه در هر نقطه متفاوت است.

میرکریمی در ادامه درباره اینکه ایده این فیلم را از کجا دریافت نموده ، بیان نمود: قصه این فیلم را از جایی نشنیدم اما ایده اصلی فیلم مربوط به پدری بود که با فرزندان خود بعد از مدت ها در حالی که همسرش فوت نموده، ملاقات می نماید. البته من این ایده را قبل از دختر داشتم که چند بار خیز برداشتم بنویسمش اما نشد تا اینکه سال گذشته فیلمنامه آن را نوشتیم و بازنویسی کردیم.

میرکریمی درباره اینکه فیلم خاتمه بندی مناسبی نداشت، گفت: به نظرم قصه هایم خاتمه دارند برای مثال امروز و دختر هم خاتمه بندی مناسب داشتند کمااینکه به نظرم قصر شیرین در بهترین جا به خاتمه رسید.

این کارگردان درباره انتخاب حامد بهداد برای نقش اصلی فیلم قصر شیرین هم مطرح کرد: حامد بهداد انتخاب اول من نبود چراکه با بازیگر دیگری قرارداد داشتم البته که واقعا این آرزو را داشتم با حامد همکاری کنم ولی فکر می کردم او برای این فیلم گزینه مناسبی نیست. به همین دلیل با فرد دیگری پیش رفتیم ولی به دلایلی ادامه همکاری میسر نشد و به نظرم خدا خواست که حامد در فیلم باشد. البته از این جهت خدا را شکر می کنم چون به نظرم دانش من در این حد نبود که حامد را انتخاب کنم اما در نهایت هوش او به شدت به کار آمد.

میرکریمی ادامه داد: به نظرم این تجربه یک بازیگر حرفه ای است که باعث می گردد در کنار چند نابازیگر خوب بدرخشد. ضمن اینکه به نظرم کار بزرگ را در این فیلم شخصیت اصلی با بازی حامد بهداد انجام می دهد که روحیه لایه لایه دارد و باید آرام آرام کشف گردد. درباره انتخاب بازیگران کودک هم باید بگویم که ما فراخوان دادیم ولی بعدها متوجه شدم آنها در یک اثر تلویزیونی حضور داشتند. من با این بچه ها رفتاری را نداشتم که با خردسالان داشتم چراکه آنها مثل آدم بزرگ ها کار می کردند.

رضا میرکریمی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره بودجه اندک این فیلم در قیاس با پروژه میلیاردی ما همه با هم هستیم به کارگردانی کمال تبریزی که میرکریمی تهیه نمایندگی آن را برعهده دارد و مدت هاست حرف و حدیث هایی درباره منابع تأمین اقتصادی آن در بعضی رسانه ها مطرح شده است، گفت: من یک سال است که درباره فضاسازی هایی که برای ما همه با هم هستیم انجام شده، سکوت کردم. قصه اصلا این نیست که منابع فیلم از کجا تهیه شده بلکه قصه این است که جریانی که چندین سال است سینمای ایران را با فیلم های سخیف در اختیار خود گرفته، به محض اینکه از ورود افراد تازه به چرخه فراوری و اکران احساس خطر می نمایند آغاز به فضاسازی و گفتن صحبت هایی درباره استفاده از پول های کثیف در آثار دیگر می نمایند.

وی اضافه کرد: ما همه با هم هستیم هنوز اکران نشده اما بعد از اکران متوجه می شوید که چه کمدی متفاوتی است و ما هم پولی خارج از عرف به کسی نداده ایم. این را هم باید بگویم که همان هایی از حضور ما احساس خطر می نمایند که خودشان پول کثیف استفاده می نمایند. ضمن اینکه بعضی می گویند کیومرث پوراحمد نسبت به فیلم من موضع گرفته اما او رفیق من است و نسب به این موضوع حرفی نزده بلکه بعضی در این باره شیطنت نموده اند و اطلاعات غلطی به او داده اند..

بهداد در ادامه درباره نقشش بیان نمود: فضیلتی نیست کسی در هنگام ایفای نقش از خودش فاصله بگیرد و به شیوه دیگری نزدیک گردد. در عین حال فضیلتی نیست کسی نقشی را به خودش نزدیک کند. هرکدام از این ها اگر اتفاق بیفتد امانت داری نشده است و اگر خوب اتفاق بیفتد ماحصل کار خوب خواهد بود اما من بازی های بسیار زیاد خوبی را سراغ دارم که دال بر هر 2 روش است. فکر می کنید اگر این نقش به تجربه ها و رنج های من نزدیک می شد آیا کار درستی نموده بودم؟ اگر پاسخ شما مثبت است بله من این کار را کردم.

محسن قرایی نویسنده فیلمنامه هم اظهار کرد: فیلمنامه فیلم مبتنی بر خورده پیرنگ و بر اساس جزییات است و ما نمی خواستیم داستان را سلیس بگوییم و باید آرام آرام جزییات را به مخاطب می گفتیم. ضمن اینکه درست همان زمان هایی که فکر می کنید داستان پیش نمی رود ، فیلم در حال دادن اطلاعات به مخاطب است. این جنس از فیلمنامه نیازمند چنین آغازی است و می طلبید داستان را آرام آرام پیش ببریم.

ژیلا شاهی دیگر بازیگر این اثر هم مطرح کرد: میرکریمی این فرصت را به من داد تا خودم را در فضایی که دوست دارم، قرار بدهم.

میرکریمی درباره پاسخ به اظهارنظر یکی از خبرنگاران درباره اینکه این فیلم دغدغه خاصی ندارد، گفت: توجه به ارزش های خانواده مهمترین مسأله است.

قرایی هم در ادامه درباره اینکه چرا شخصیت اصلی دوست ندارد فرزندانش را ببیند، گفت: نکته اصلی که این است که او تصور می نماید اگر آنها را ببیند با آنها همراه می گردد و البته شاید احساس عذاب وجدان می نماید چراکه چند سالی بوده که با آن ها نبوده است.

سپس مرتضی خدایی فیلمبردار این اثر اظهار کرد: کل داستان این فیلم در یک روز می گذشت و نگه داشتن راکورد کار سختی بود.

میرکریمی درباره اینکه چرا فیلمش را برای جشنواره جهانی فیلم فجر نگه نداشته است، گفت: آنجا در بخش بازار فیلم را نمایش می دهیم ولی اگر در آنجا فیلم را قرار می دادیم باز هم می گفتند چون دبیر آن جشنواره است فیلمش را به جشنواره جهانی فرستاده است.

میرکریمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فیلمش فمینیستی است، شرح داد: شاید این موضوع به این خاطر است که همسرم را دوست دارم ولی نمی دانم تعریف شما از فمینیست چیست با این حال من یک موضوع انسانی را در فیلمم مطرح کردم.

قرایی در این باره مطرح کرد: فیلم های ما بازتابی از جامعه ماست و در اکثر اوقات زن ها بهتر از مردها در فیلم ها هستند.

میرکریمی شرح داد: ما 2 قصه در فیلم داریم که یکی مربوط به گذشته و دیگری مربوط به حال است. به نظرم انگیزه های شخصیت اصلی به اندازه کافی گفته شده و فکر بیشتر از این بر آن تاکید می شد فیلم لحن دیگری می گرفت که مورد پسند نبود.

بهداد هم در خاتمه گفت: با سعید سهیلی برای بازی در فیلم او قرارداد داشتم اما از او خواستم که اجازه بدهد در این فیلم بازی کنم و از او تشکر می کنم که این اجازه را به من داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "میرکریمی سکوتش برابر اتهامات اقتصادی را شکست، بعضی احساس خطر نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرکریمی سکوتش برابر اتهامات اقتصادی را شکست، بعضی احساس خطر نموده اند"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید