میرشمسی: سه هدف کلی تا پیش از اعزام به رقابتهای انتخابی جام جهانی داریم

به گزارش مجله پیامکی، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی تاکید دارد حضور پیروز در جام جهانی مستلزم افزایش آمادگی و سطح عملکرد بازیکنان است.

میرشمسی: سه هدف کلی تا پیش از اعزام به رقابتهای انتخابی جام جهانی داریم

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین میرشمسی در گفت وگوی تفصیلی با سایت فدراسیون فوتبال درباره شراط تیم ملی، بازیکنان، اردوها و برنامه های پیش رو تا پیش از آغاز رقابت های قهرمانی آسیا 2017 صحبت کرد.

بازیکنان با نهایت آمادگی خود در جام بین قاره ای حضور داشتند

میرشمسی در ابتدا درباره شرایط فعلی بازیکنان مطرح نمود: بازیکنان در رقابت های جام بین قاره ای دنیا به دلیل اینکه مسابقات لیگ برتر تازه به سرانجام رسیده بود، همگی در اوج آمادگی بدنی خود بودند. در حال حاضر بازیکنان شرایط نسبتا خوبی دارند اما با توجه به در پیش بودن مسابقات مقدماتی جام دنیای و این که این مسابقات از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است، باید تا دو ماه آینده بازیکنان را به اوج آمادگی برسانیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ما دو چالش اساسی داریم، اول این که بازیکنان شش ماه در کوران مسابقات لیگ بودند و پس از آن هم به رقابت های جام بین قاره ای دنیا اعزام شدند. در نتیجه پس از رقابتهای سنگین جام بین قاره ای احتیاج به سه ماه ریکاوری داشتند که با توجه به کمبود وقت، باید بازیکنان را مجددا به اوج آمادگی برسانیم. دومین مشکل ما برخورد به فصل زمستان است. دغدغه اصلی ما در حال حاضر این مسئله است. چرا که در وهله اول باید میزان آمادگی بازیکنان را حفظ و پس از آن آرام آرام افزایش دهیم که این بخش، هدف اصلی ما را از برگزاری اردوها تا پیش از اعزام به رقابتهای قهرمانی آسیا (انتخابی جام دنیای) تشکیل می دهد. اما از طرفی سردی هوا، احتمال مصدومیت بازیکنان را دوچندان می نماید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی با اشاره به مهم ترین چالش پیش روی کادرفنی، گفت : برنامه ریزی ما بر اساس برگزاری اردوهای چهار، پنج روزه و بازگشت بازیکنان به شهرهایشان است که با توجه به فرصت باقی مانده، امکان برنامه ریزی بهتری را نداریم. در واقع نمی توانیم به بازیکنان اجازه استراحت و ریکاوری بیشتر از زمان موجود را بدهیم، چراکه احتمال افت بدنی آنها بسیار زیاد است. بطور کلی با شرایط خوبی که دپارتمان فوتبال ساحلی و فدراسیون فوتبال فراهم نموده اند بسیار امیدواریم تا مهم ترین چالش خود یعنی حفظ شرایط بدنی و افزایش اندک میزان آمادگی جسمانی بازیکنان را به خوبی پشت سر بگذاریم.

تیم ملی همیشه باید روند رو به رشد داشته باشد

میرشمسی دومین هدف کادرفنی از برگزاری اردوهای پرتعداد تا اسفندماه امسال را بحث تاکتیک تیمی دانست و گفت : هدف دوم ما مباحث تاکتیکی تیم است. معتقدم که تیم همیشه باید روند رو به رشد داشته باشد و هنر یک مربی این است که روند مثبت تیم حتی با شیب خیلی کم ادامه داشته باشد و اجازه در جا زدن تیم را ندهد. برای روند رو به رشد تیم، علاوه بر بحث آمادگی بدنی فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارد که برگزاری تمرینات جدید و مناسب با توجه به شرایط و نقاط ضعف هر بازیکن یک قسمت آن است. همچنین بازی تدارکاتی از دیگر فاکتور های مد نظرمان است که بسیار تعیین کننده بود، چرا که تنها در شرایط بازی می توان به صحیح یا اشتباه بودن جهت طی شده پی برد.

وی در ادامه بیان نمود: در بحث بازی تدارکاتی نیز دپارتمان فوتبال ساحلی کوشش های زیادی را انجام داده که به احتمال زیاد دو تورنمنت بین المللی تایلند و بوشهر را پیش رو خواهیم داشت. در واقع عیار تاکتیکی تیم را پس از این دو تورنمنت و به خصوص تورنمنت بوشهر می توانیم بسنجیم و پس از آن هم به مدت 10 الی 15 روز فرصت خواهیم داشت تا نقاط ضعف تیم را رفع و به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شویم.

با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و با استعداد اردوهای مشترک را تشکیل می دهیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در ادامه درباره دلایل برگزاری اردوهای مشترک تیم های ملی بزرگسالان و (ب) کشورمان ، گفت : انتخاب بازیکنان با توانایی بالاتر نیز اهمیت بالایی برای ما دارد. در واقع سومین هدف ما از برگزاری اردوها تا اسفند ماه این است که بازیکنان دعوت شده به اردو در کنار سایر بازیکنان مورد بررسی قرار بگیرند و پس از آن از بازیکنانی که حتی اندکی توانایی بالاتر از بازیکن دیگری دارد را برای تیم ملی انتخاب کنیم. در این بخش هدف اصلی ما بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم (ب) هستند تا سه یا چهار نفر از آنها را انتخاب و به بازی های تدارکاتی اشاره شده ببریم. در واقع با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و با استعداد اردوهای مشترک را تشکیل می دهیم تا برترین ها برای تیم ملی فوتبال ساحلی به میدان روند.

وی گفت : اگر این دو تورنمنت نهایی گردد، قطعا تغییرات مدنظرمان در ترکیب تیم ملی را اعمال و پس از آن برای بازیهای قهرمانی آسیا تصمیم گیری نهایی صورت می گیرد. نداشتن زمان کافی برای ریکاوری بازیکنان و قرار دریافت در فصل سرد سال باعث شده تا مصدومیت بازیکنان بیشتر گردد که بدون شک بحث مصدومیت تاثیر منفی خود را دارد. اما این موضوع اجتناب ناپذیر است و باید آن را مدیریت کرد. ضمن این که اگر زمانی مصدومیت جدی برای بازیکنی اتفاق بیفتد، بازیکنان دیگری را در کنار تیم داریم تا با حضور آنها تیم دچار چالش شدیدی نگردد و عملکردی مشابه با بازیکنان اصلی را به نمایش بگذارند.

حضور پیروز در جام دنیای مستلزم افزایش آمادگی و سطح عملکرد بازیکنان است

میر شمسی در مورد اهمیت مدیریت روند فعلی تیم تا پیش از آغاز مسابقات انتخابی جام دنیای، تاکید نمود: در واقع سه هدفی که بیان شد اهداف کلی ما تا پیش از آغاز مسابقات قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا را تشکیل می دهند و پس از آن با آمادگی کامل راهی مسابقات خواهیم شد. این سه گزینه را با هم و با آرامش در اردوهای تیم ملی جلو می بریم و اگر در رقابت های انتخابی جام دنیای نمایش خوبی داشته باشیم، مجددا برای حد فاصل مسابقات انتخابی تا جام دنیای برنامه ریزی جدیدی در راستای همین اهداف عنوان شده خواهیم داشت، چراکه حضور پیروز در جام دنیای مستلزم افزایش آمادگی و سطح عملکردی نسبت به مسابقات انتخابی است. خوشبختانه تیم ما پس از یک سال و نیم تمرین و مسابقه، احتیاج به تغییرات زیادی ندارد چون همین تیم به مسابقات قاره آسیا و پس از آن به رقابت های جام بین قاره ای دنیا رفت و در هر دو رویداد مهم توانست نمایش و عناوین درخور شان را کسب کند و این امر نشان از روند درستی است که در پیش گرفتیم. مدیریت این روند در 70 روز باقی مانده تا آغاز رقابت های قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا (انتخابی جام دنیای) کار اصلی ما است که در این راه دغدغه خاصی نداریم.

حضور در تورنمنت بین المللی معیار مهمی برای ارزیابی تیم ملی است

سرمربی تیم ملی در ادامه شرکت در یک تورنمنت بین المللی را معیار سنجش سطح کیفی تیم ملی دانست و خاطر نشان کرد: واقعیت این است که در چند سال اخیر، ژاپن و عمان رقبای اصلی ما بوده اند و تا پیش از جام قاره آسیا هیچ موقع آنها را با اختلاف سه و چهار گل شکست نداده بودیم. اما در مسابقات قاره آسیا آنها را با اقتدار شکست دادیم که این موضوع برای خود من هم تعجب بر انگیز بود و دو سال ذهن من را درگیر کرد.

وی ادامه داد: این که تیم ما بسیار بهتر از قبل عمل نموده یا این دو تیم عقب گرد داشته اند. پاسخ دقیقی برای آن نداشتم تا این که به مسابقات جام بین قاره ای دنیا اعزام شده و با مقایسه بازیهای امسال با سال گذشته، چه از نظر نتیجه گیری و چه از نظر عنوان کسب شده می توان رشد تیم را عامل اصلی تلقی کرد. احساس من رشد تیم نسبت به گذشته است که امیدوارم بتوانیم این روند را به بهترین نحو ادامه دهیم. اما تایید این احساس پس از محک تیم در یکی از تورنمنت های تایلند یا بوشهر تعیین می گردد.

میرشمسی با تاکید بر این که در واقع با حضور در یک تورنمنت دیگر تا پیش از رقابت های قهرمانی آسیا می توانم به پاسخ قطعی به سوال مهمی که در ذهنم شکل گرفته، برسم، در ادامه اضافه کرد: البته در فوتبال بعضی معادلات دست مربی نیست و نمی توانیم آن را همان طور که می خواهیم رقم بزنیم. اما یک سری مسائل حقیقت ماجرا را تعیین می نماید. همه ما می دانیم که هیچ کدام از تیم های آسیایی شرایط تیم ملی ایران از نظر بازیکن، امکانات، تمرینات و حمایت های فدراسیون را ندارند و به جرات باید گفت که با این شرایط باید یک سر و گردن از بقیه تیم های آسیا بالاتر باشیم و در این بین تنها ژاپن شرایط نسبتا خوبی دارد که آن هم نه لیگ منسجم ایران را دارد نه اردوهای پی در پی و دقیق تیم ملی ایران را.

خواسته ما افزایش تعداد بازی های تدارکاتی بین المللی است

سرمربی تیم ملی در سرانجام در مورد امکانات و میزان حمایت ها از تیم ملی فوتبال ساحلی خاطر نشان کرد: در بحث امکانات هیچ گاه وارد مباحث کوچک نمی شوم و دغدغه خود را روی این گونه موارد نمی گذارم. امکانات کلی و مورد احتیاج را در اختیار داریم و تنها خواسته ما افزایش تعداد بازیهای تدارکاتی بین المللی است. بدون شک یک بازی سطح بالای بین المللی به اندازه دو الی سه اردو برای ما دستاورد دارد و با توجه به این که تیم ملی به بلوغ رسیده، صرفا احتیاجمند قرار دریافت در شرایط بازی است. در واقع به لحاظ فنی و تاکتیکی جهت خود را پیدا نموده ایم. البته حمایت های روحی از بازیکنان هم بخش مهمی را به خود اختصاص می دهد ولی در بعد فنی که به من مرتبط می گردد از شرایط تیم رضایت خوبی دارم. اگر بخواهیم شرایط را با سطح توقعی که در دل مردم و مسئولان از تیم ملی فوتبال ساحلی ایجاد شده مقایسه کنیم جا برای حمایت های بیشتر هم خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 340

به "میرشمسی: سه هدف کلی تا پیش از اعزام به رقابتهای انتخابی جام جهانی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرشمسی: سه هدف کلی تا پیش از اعزام به رقابتهای انتخابی جام جهانی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید