درام بی نظیر ایران - ژاپن در میان دیدارهای کلاسیک انتخابی جام جهانی

به گزارش مجله پیامکی، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار ایران - ژاپن در سال 1997 را یکی از چهار دیدار کلاسیک انتخابی ادوار جام جهانی نامید.

درام بی نظیر ایران - ژاپن در میان دیدارهای کلاسیک انتخابی جام جهانی

به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، به چهار دیدار کلاسیک انتخابی ادوار جام جهانی اشاره نمود که بازی ایران برابر ژاپن در مقدماتی جام جهانی 1998 نیز در بین این رقابت ها دیده می گردد.

AFC در خصوص این مسابقه نوشت: یک بازی تاریخی واقعی در انتخابی جام جهانی 1998 که در آن، بعضی از بهترین بازیکنان نسلی طلایی در دیداری مشخص نماینده رو در روی هم قرار گرفتند. اسطوره های آسیا مانند دایی، ناکاتا، خداداد عزیزی و میورا حدود دو ساعت در درامی بی نظیر در زمین بی طرف یعنی جوهور باهروی مالزی به مصاف هم رفتند. دو قدرت قاره آسیا به پیروزی احتیاج داشتند تا به جام جهانی صعود نمایند.

پس از تساوی 2-2 دو تیم در 90 دقیقه، این ماسایوکی اوکانو بود که با گل طلایی خود در دقیقه 118، ژاپن را به نخستین جام جهانی تاریخ این کشور برد. این دومین و آخرین گل این بازیکن در بازی های ملی بود. پس از شکست در این مسابقه، 13 روز بعد بهترین زمان برای ایران در شبی دراماتیک رقم خورد. دیداری شبیه همین مسابقه و با شکست استرالیا در تقابلی بین قاره ای.

دیدارهای ازبکستان - تاجیکستان در سال 1996، عربستان - بحرین در سال 2009 و استرالیا - سوریه در سال 2017، سایر دیدارهای کلاسیک انتخابی جام جهانی از نگاه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 288

به "درام بی نظیر ایران - ژاپن در میان دیدارهای کلاسیک انتخابی جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درام بی نظیر ایران - ژاپن در میان دیدارهای کلاسیک انتخابی جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید