مناسب سازی27 درصد فضاهای فرهنگی و آموزشی استان سمنان ویژه معلولان

به گزارش مجله پیامکی، علیرضا ایزدپور در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه 27 درصد فضاهای فرهنگی و آموزشی در استان سمنان مناسب سازی شده است، ابراز داشت: برای این منظور جلسات بسیاری در استان با محوریت فرمانداری ها برگزار می گردد و طی آن در کوشش برای مناسب سازی اماکن عمومی برای ارائه خدمات بهتر به معلولان هستیم.

مناسب سازی27 درصد فضاهای فرهنگی و آموزشی استان سمنان ویژه معلولان

وی ضمن بیان اینکه مناسب سازی مبلمان شهری برای معلولان در استان سمنان 30 درصد است، اضافه نمود: در بین شهرهای استان، سمنان با 45 درصد توانست بیشترین مناسب سازی اماکن را برای معلولان ایجاد کند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه بالغ بر 12 هزار معلول تحت حمایت این سازمان هستند، ابراز داشت: از این تعداد هفت هزار و 369 نفر از معلولان زن و چهار هزار و 647 نفر را مرد تشکیل می دهد که این تعداد معلولیت های جسمی، حرکتی، بینایی، ذهنی روانی، شنوایی و صوت و گفتار رادارند.

ایزد پور در پاسخ به این پرسش که تعداد معلولیت های مادرزادی و ژنتیکی چند در صد است، توضیح داد: از بین معلولان 45 درصد دارای معلولیت مادرزادی و شش درصد معلولیت ژنتیک دارند که در صورت راه اندازی بنیاد ژنتیک در شاهرود امیدواریم این موارد به حداقل کاهش پیدا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان برای توانمندسازی معلولان کار صورت گرفته است، اضافه نمود: این مهم از جمله اهدافی است که در این سازمان به طور جد پیگیری می گردد و طی 9 ماه سال جاری به 252نفر در این راستا تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگاران 12 آذرماه به نام روز جهانی افراد دارای معلولیت با شعار توانمندسازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری نام گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 85

به "مناسب سازی27 درصد فضاهای فرهنگی و آموزشی استان سمنان ویژه معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب سازی27 درصد فضاهای فرهنگی و آموزشی استان سمنان ویژه معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید