مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا

به گزارش مجله پیامکی، از این روستا به سمت منطقه غرمرض ادامه راستا داده تا به روستای سه کیله برسید و وارد جاده فرعی شده تا به روستای درویشان برسید. این آبشار از جمله آبشارهای پرآب منطقه است که حوضچه آن عمق زیادی دارد. آبشار از میان دو صخره سنگی از ارتفاع 5 متری به پایین میریزد و حوضچه سنگی آن بیش از 15 متر ارتفاع دارد.

مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا

آبشار پس از جاری شدن از ارتفاعات جنوبی روستا به رودخانه زارم رود میریزد. این منطقه دارای پوشش جنگلی انبوع و فراوانی نظیر درخت ممرز، ال، کچف، شمشاد، بلوط، انجیلی، شیردار، مرس(راش)، ازگیل وحشی، آلوچه وحشی، زرشک کوهی، سیب وحشی، ولیک، تلکا، بارانک جنگلی می باشد وهمچنین دارای پوشش گیاهان زینتی نظیر گل شقایق، گل رز، گل بنفشه، زعفران وحشی،... و گیاهان دارویی نظیر، گل آویشن، اسفنج، و گونه های فراوانی از گونهای وحشی است. برای دسترسی به آبشار باید از شهرستان نکا به چلمردی سپس صفا میان، ولدیمه و در آخر زنگت پایین رفت.

چشمه آب معدنی قرمرض، یکی از مشهورترین نقطه گردشگری شهرستان نکا محسوب میگردد. این چشمه، در فاصله 10 کیلومتری شهر نکا؛ در میان روستاهای زرندین علیا و درویشان در جنگلی بسیار زیبا قرار گرفته؛ معروفیت این چشمه به خاطر خاصیت درمانی (کلیوی) آب آن بوده، که بسیاری از هموطنان را وادار کرده؛ تا از سایر نقاط کشور برای نوشیدن آب این چشمه به منطقه مسافرت مینمایند!

منبع مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا

انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1809

به "مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید