بازسازی و بازسازی 11 بنای تاریخی بروجرد

به گزارش مجله پیامکی، کار بازسازی و بازسازی 11 بنای تاریخی شهرستان بروجرد از محل اعتبارات سال گذشته در حال اجراست.

بازسازی و بازسازی 11 بنای تاریخی بروجرد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بازسازی و بهسازی این 11 بنای تاریخی در قالب استحکام بخشی، کفسازی، احیا بخش های آسیب دیده و بدنه سازی انجام می گردد. این بناها شامل 2خانه تاریخی توکلی و رییسی در اشترینان، خانه حاتمی، خانه طباطبایی ها، حمام گودرزی های اشترینان، مسجد حاج اسحاق، مسجد جامع، مسجد امام خمینی، قلعه آق بلاق، تکیه دیده ور و بافت تاریخی شهر بروجرد است.

برای اجرای طرح بازسازی این بناهای تاریخی از اعتبارات ملی و استانی بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سال 98 هزینه شده است. همچنین بازسازی بعضی از بناها به دلیل کم حجم بودن به اتمام و بازسازی و حفاظت از آثار تاریخی توسط ستاد بازآفرینی با نظارت میراث فرهنگی انجام می گردد. در راستای برنامه های حفاظتی، بازسازی بخشی دیگر بافت های تاریخی بروجرد 120 میلیون تومان سال جاری اعتبار ملی تخصیص و را در دستور کار قرار داد.

ضمن اینکه در این فصل از بازسازی بافت تاریخی بروجرد بازسازی سردرهای مشرف به خانه روناسی، استحکام بخشی و بازسازی جداره های خشتی مشرف به معبر خانه صدرزاده طباطبایی و استحکام بخشی جداره های مشرف به خانه روناسی انجام خواهد شد. کار بازسازی بناهای تاریخی کاری مستمر بوده و بر اساس اولویت بناهای در معرض خطر عملیات نجات بخشی و استحکام بخشی آنها ادامه دارد و به زودی کار بازسازی چند بنای دیگر شروع خواهد شد.

مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان بروجرد 400 اثر است که تا به امروز 175 اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده و مقدمات ثبت 10 بنای تاریخی و ارزشمند دیگر نیز در حال اجرا است. همچنین در بروجرد 2 میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1044

به "بازسازی و بازسازی 11 بنای تاریخی بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و بازسازی 11 بنای تاریخی بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید