محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2023

به گزارش مجله پیامکی، شیائومی در سال 2023 مثل همواره محصولات متنوعی را راهی بازار کرد و پیروز شد موقعیت خود را به عنوان یکی از مهم ترین بازیگران بازار موبایل حفظ کند. طبیعتا تمام گجت های این شرکت فوق العاده نبوده اند و در این مطلب به محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2023 می پردازیم.

محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2023

برندگان: سری شیائومی 13 (به خصوص 13 اولترا)

سال جاری گوشی های سری شیائومی 13 فوق العاده ظاهر شدند و پیروزیت بزرگی برای این شرکت بودند. شیائومی 13 یک پرچم دار جمع و جور است که امکانات مجذوب نمایندهی را ارائه می دهد. از طرف دیگر، شیائومی 13 پرو بین عملکرد فوق العاده و کنار گذاشتن ویژگی های نه چندان مفید، تعادل خیلی خوبی ایجاد نموده است. این گوشی نسبت به نسل قبلی با ارتقاهای بسیار مهمی روبرو شده و نسبت به بعضی رقبا مانند S23 پلاس، گزینه مجذوب نماینده تری است. ضمناً نباید دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 1 اینچی را از قلم بیندازیم.

در نهایت نباید شیائومی 13 اولترا را از قلم بیندازیم که بدون شک یکی از مهم ترین پرچم داران 2023 محسوب می گردد. این گوشی در مقایسه با نسل قبلی مجذوب نماینده تر شده و مثلا می توانیم به اضافه شدن دوربین تله فوتو با زوم 3.2 برابری و بهبود کیفیت دوربین پریسکوپی اشاره کنیم. سرعت شارژ این گوشی هم افزایش پیدا کرد و باتری آن بزرگ تر از نسل قبلی است. بنابراین روی هم رفته گوشی های سری شیائومی 13 بار دیگر توانایی این شرکت را در ساخت گوشی های پرچم دار فوق العاده به رخ رقبا کشیدند.

بازنده: شیائومی میکس فولد 3

شیائومی میکس فولد 3 نسبت به نسل قبلی ارتقاهای خوبی دریافت نموده و به خصوص حالا از دوربین بسیار بهتری استفاده می نماید. در حقیقت، میکس فولد 3 یکی از برترین گوشی های تاشو از نظر کیفیت دوربین محسوب می گردد.

با این حال، این گوشی همچنان فقط در بازار چین عرضه شده و از سوی دیگر بعضی از مسائل نسل قبلی را هم رفع ننموده است. به عنوان مثال رابط کاربری MIUI نمی تواند به برترین شکل از نمایشگر بزرگ این گوشی استفاده کند و در نتیجه برای قابلیت های چندوظیفگی امکانات کمی در اختیار کاربران قرار می گیرد. بعلاوه از نظر مدیریت حرارت هم مسائلی دارد و بنابراین بیشتر از حد انتظار داغ می گردد.

از دیگر مسائل این گوشی باید به عدم پشتیبانی دوربین تله فوتو از فیلمبرداری 4K، ضعف در لرزشگیر تصویر و فقدان قابلیت فوکوس اتوماتیک در دوربین اولترا واید اشاره کنیم. در کل این گوشی با وجود اینکه مجذوب نمایندهیت زیادی دارد، ولی فهرست ضعف های آن هم نسبتا طولانی است.

برنده: شیائومی واچ 2 پرو

سال جاری مهم ترین ساعت هوشمند شیائومی بالاخره به بهره گیری از سیستم عامل WearOS روی آورد و این یعنی کاربران حالا به راحتی می توانند از زیست بوم گوگل برای این ساعت هوشمند بهره ببرند. خوشبختانه شیائومی واچ 2 پرو با تغییرات بسیار خوبی روبرو شده و در نتیجه یک ساعت هوشمند پرچم دار تمام عیار محسوب می گردد.

از سوی دیگر باید به طراحی مجذوب نماینده و عمر باتری بسیار خوب این ساعت هم اشاره کنیم. البته ساعت های هوشمند دارای WearOS عمر باتری کمتری نسبت به مدل های مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی دارند که این موضوع طبیعی است زیرا WearOS امکانات بسیار بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد.

بازنده: شیائومی بادز 4 پرو

شیائومی بادز 4 پرو به هیچ عنوان هدفون بد و بی کیفیتی نیست. هم کیفیت صدای خوبی دارد و هم عمر باتری بالایی ارائه می دهد. اما مشکل اصلی این محصول، قیمت بالا و نرم افزار پر از باگ آن است. در مقایسه با هدفون های مشابه، این هدفون قیمت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر باگ های نرم افزار تجربه کاربری را خراب می نمایند. بنابراین این هدفون در فهرست بازنده های شیائومی در سال 2023 قرار گرفته است.

برندگان: سری ردمی نوت 12

سال هاست گوشی های سری ردمی نوت 12 در فهرست پرطرفدار ترین میان رده ها قرار می گیرند و این محبوبیت هم بی علت نیست. زیرا گوشی های این خانواده معمولا ویژگی های بسیار خوبی را در ازای قیمت مناسبی در اختیار کاربران قرار می دهند و در نتیجه میان رده های همه فن حریفی محسوب می شوند. حتی مدل استاندارد خانواده ردمی نوت 12 (هم مدل 4G و هم مدل 5G) ما را با این قیمت و مشخصه ها غافلگیر نموده است.

در این میان، شیائومی همچنان به رویکرد عجیب و گیج نماینده نام گذاری این گوشی ها ادامه می دهد و از سوی دیگر برای بازارهای مختلف مدل های مشخصی را عرضه می نماید. همین موضوع باعث شده حتی خوره های تکنولوژی هم نتوانند به راحتی تفاوت بین مدل ها را تشخیص بدهند و باید ببینیم آیا شیائومی در سال 2024 هم این رویکرد را ادامه می دهد یا نه.

بازندگان: گوشی های پوکو

برند پوکو اوایل فعالیت خود گوشی های بسیار مجذوب نمایندهی را راهی بازار کرد ولی مدت هاست این برند پیروز نشده گوشی های فوق العاده ای را به دست کاربران برساند. سال جاری حتی گوشی های پوکو F5 و F5 پرو هم ویژگی های شاخص چندانی نداشتند. به خصوص از نظر دوربین، این گوشی نمی توانند نسبت به بعضی رقبا عرض اندام نمایند.

از سوی دیگر مدل های مقرون به صرفه تر پوکو از نظر سخت افزاری ضعف های زیادی دارند و بسیاری از این مدل ها مبتنی بر چیپست های بسیار قدیمی هستند و نسبت به گوشی های سری ردمی نوت 12 چندان به چشم نمی آیند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 دی 1402 بروزرسانی: 6 دی 1402 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2269

به "محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید