فناوری کنترل با چشم به کمک معلولان آمد

به گزارش مجله پیامکی، فناوری کنترل با چشم با ورود به آی پدهای اپل به کمک بیماران فلج مغزی و نخاعی (معلولان) آمد.

فناوری کنترل با چشم به کمک معلولان آمد

امروزه استفاده از چشم ها برای کنترل رایانه یا لپ تاپ ممکن است راهی عالی برای آزاد کردن دست ها و افزایش بهره وری به نظر برسد؛ اما برای کاربران معلول همانند دری طلایی برای ورود به جهانی آنلاین قلمداد می شود.

به همین علت کمپانی سوئدی Tobii Dynavox اقدامی مهم را انجام داده و با ورود فناوری کنترل با چشم به تبلت افراد آسیب دیده مغزی، بهره وری این دسته از افراد در جهانی آنلاین را افزایش داده است.

این فناوری در یک قاب تبلت بزرگ قرار گرفته تا فناوری کنترل با چشم را به آی پد اضافه کند. کاربران آسیب پذیر به کمک این فناوری و با بهره گیری از قدرت iPadOS 15 ، قادر خواهند بود تا تنها با ردیابی چشم و بدون هرگونه تماس با آی پد، سری به شبکه های اجتماعی زده، بازی کنند و سرگرمی ها و برنامه های دلخواه خود را پیگیری کنند.

این سیستم با مجموعه ای از نرم افزارهای ارتباطی تقویت کننده و جایگزین از جمله TD Talk طراحی شده و متن تولید شده از طریق حرکت چشم را به گفتار با صدای طبیعی تبدیل می کند.

این فناوری با دو بلندگوی 10 واتی یکپارچه شده و از طریق بلوتوث و اتصال Wi-Fi 6به اینترنت وای فای فعال می شود. این سیستم به دسته ویلچر نصب شده و به سهولت از طریق کاربران آسیب پذیر مورد استفاده قرار می گیرد.

فردریک روبن، مدیر عامل شرکت Tobii می گوید: ما بسیار مفتخریم که راه حلی فناورانه و متحول کننده به افراد معلول هدیه داده ایم تا از این طریق زندگی کاملا طبیعی همانند دیگر انسانها در سراسر جهان را تجربه کنند.

پکیج TD Pilot در حال حاضر همراه با آی پد، کابل های اتصال و باتری عرضه شده و بفروش می رسد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1859

به "فناوری کنترل با چشم به کمک معلولان آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری کنترل با چشم به کمک معلولان آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید