علت افزایش اجاره بهای مسکن در تهران چیست؟

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به افزایش قیمت زمین در تهران، نرخ اجاره هم افزایش پیدا می نماید، علت آن هم شخصی بودن ملک است و دولت هم در گذشته به این بازار ورود خاصی نداشت.

علت افزایش اجاره بهای مسکن در تهران چیست؟

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، محمود محمود زاده گفت: براساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال 95، 18 میلیون و 100 هزار خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 6 میلیون و 600 هزار خانوار، معادل 30.7 در صد مستأجر هستند.

وی ادامه داد: در 7 استان از جمله تهران، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، قم و لرستان نرخ اجاره نشینی بیش از 40 درصد است و در 6 استان از جمله یزد، مازندران و گلستان، نرخ اجاره نشینی کمتر از 30 درصد و در بقیه استان های کشور، آمار اجاره نشینی بین 30 تا 40 درصد است.

محمودزاده افزود: با توجه به افزایش قیمت زمین، نرخ اجاره هم افزایش پیدا می نماید، علت آن هم شخصی بودن ملک است و دولت هم در گذشته به این بازار ورود خاصی نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهادهای این وزارتخانه در بخش مسکن گفت: برای مدیریت بازار اجاره، وزارت راه و شهرسازی پیشنهادهای خود را در بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه نموده است البته در هفته گذشته جلسات کارشناسی آن برگزار گردید و هفته آینده نیز پیشنهادها به دولت ارائه می گردد که این پیشنهادها در جهت توانمندی و کنترل بازار است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 957

به "علت افزایش اجاره بهای مسکن در تهران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت افزایش اجاره بهای مسکن در تهران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید