صنعت فرش فرهنگ ایران را به جهان صادر می نماید

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران/فارس استاندار فارس با بیان اینکه فرش یکی از صنایع مهم ایران به شمار می رود، گفت که دلیل این امر آنست که همه مراحل از فراوری مواد اولیه، نقشه و تکنیک های بافت آن داخلی و نشان دهنده فرهنگ سنتی ایران اسلامی است.

صنعت فرش فرهنگ ایران را به جهان صادر می نماید

عنایت الله شامگاه دوشنبه 20 بهمن و در حاشیه افتتاح هفدهمین نمایشگاه صنعت فرش استان با بیان این که روحیات، هنر و ذوق ایرانیان در فرش های ایرانی نقش بسته است و این موضوع اهمیت زیادی برای کشور دارد ، اظهارداشت: فراوریات بافندگان ایرانی نشان دهنده آداب ، رسوم و اعتقادات کشور است.

او ادامه داد: بیش از 57 درصد از شرکت کنندگان در نمایشگاه فرش استان از بافندگان و فراوری کنندگان فارس و بقیه از استان هایی مانند آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویراحمد محصولات دستباف خود مانند گلیم، قالی، تابلو فرش، گبه و جاجیم را عرضه نموده اند.

استاندار فارس با بیان این که فراوریکنندگان فرش با مسائلی مانند برگشت ارز برای اقلام صادرات ، تعدد مراکز تصمیم گیری و تشکل ها و همچنین تهیه ابزار و مواد اولیه روبرو هستند ، گفت: برای کاهش مسائل این صنعت کارگروه فرش به عنوان زیر مجموعه کارگروه مالی در استان فارس تشکیل شده و پایانه صادراتی فرش نیز در استان راه اندازی شده است.

رحیمی با تاکید بر این که صنعت فرش به دلیل این که فرهنگ ایران را به جهان صادر می نماید و موجب ارزآوری و ایجاد مشاغل خانگی می گردد دارای اهمیت زیادی است، اضافه کرد: امیدواریم هر روز شاهد شکوفا تر شدن صنعت فرش در سطح کشور باشیم.

هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف و صنایع وابسته، عصر دوشنبه 20 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های استان فارس در شیراز افتتاح شد و شروع به کار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1444

به "صنعت فرش فرهنگ ایران را به جهان صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت فرش فرهنگ ایران را به جهان صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید