صندلی های عجیب این هواپیمایی استرالیایی خبرساز شد!

به گزارش مجله پیامکی، صندلی های عجیب و راحت که شرکت هواپیمایی استرالیایی به ایرباس سفارش داده تا در پرواز های طولانی 22 ساعته خود نصب کند یکی از پرکلیک ترین اخبار هفته اخیر خبرآنلاین بوده اند. چون شرکت ها در بخش اکونومی خود معمولا صندلی هایی در هم فشرده دارند!

صندلی های عجیب این هواپیمایی استرالیایی خبرساز شد!

شرکت هواپیمایی کانتاس به عنوان بخشی از پروژه طلوع آفتاب(Sunrise) برای پروازهای بین المللی فوق العاده طولانی خود، صندلی های تجاری و فرست کلاس نوی را که در ناوگان ایرباس A350-1000 آینده اش نصب می شوند را به نمایش گذاشت.

با نصب این صندلی ها اتاق های فرست کلاس به اتاق خواب های کوچکی به منظور قابل تحمل کردن 22 ساعت پراوز تبدیل می شوند.

تا زمانی که طرح ساخت هواپیماهای مسافربری مافوق صوت دوباره مطرح گردد، تنها با کوشش برای دستیابی به برد بلندتر برای هواپیماهای زیر صوت، می توان فضای واقعی برای بهبود در پروازهای بین المللی ایجاد کرد.

پروژه طلوع خورشید که به وسیله آلن جویس، مدیرعامل کانتاس، آخرین مرز هوانوردی جهانی نامیده می گردد، این طرح، پروازهای بین اقیانوسی از ساحل شرقی استرالیا، به اروپا و آمریکای شمالی را هدف قرار می دهد که 18 تا 22 ساعت طول می کشد.

از نقطه نظر مهندسی، این یک هدف کاملا معقول است و ایرباس A350-1000 دو موتوره با برد 16.000 کیلومتر آن را امکان پذیر می نماید. با این حال، از دیدگاه مسافران، پروازهای بدون توقف که یک روز کامل طول می کشد، می تواند کمتر سفری لذت بخش و بیشتر یک آزمایش استقامت باشد.

در گذشته، چنین پروازهای طولانی در اختیار کشتی های هوایی (از جمله زپلین ها) بود که به قدری کند حرکت می کردند که بین پنج تا 10 روز طول می کشید تا از اقیانوس اطلس عبور نمایند.

نشستن در صندلی مسافری مدرن برای مدت طولانی احتمالا امروز به حدی کاری طاقت فرسا و به شدت خسته نماینده است که می توان آن را به عنوان یکی از مصادیق نقض حقوق بشر ارزیابی کرد، کشتی های هوایی که در گذشته میزبان مسافرانی برای انجام سفر هوایی چند روزه بودند، دارای فضای زیادی در داخل هواپیما هستند که می تواند به اتاق های خواب، اتاق های غذاخوری، گالری ها و حتی سالن های استراحت اختصاص داده گردد.

اما ایر لاین های امروزی جایی برای آن نوع تجملات ندارند، بنابراین باید در پی گزینه جایگزین برای ایجاد فضایی مطلوب تر جهت استراحت مسافران خود باشند. گزینه جایگزین طراحی هوشمندانه تر صندلی های مختص پروازهای طولانی است. 52 صندلی نو فرست و بیزنس کلاس که در A350-1000 نصب خواهند شد، با همکاری و طراحی استودیو کائون و مرکز چارلز پرکینز (CPC) ساخته شده اند. این صندلی ها فضای استراحت بهتری را در کابین های کوچک هواپیما فراهم خواهند کرد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 10 فروردین 1402 بروزرسانی: 10 فروردین 1402 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2191

به "صندلی های عجیب این هواپیمایی استرالیایی خبرساز شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی های عجیب این هواپیمایی استرالیایی خبرساز شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید