شرایط ورود به حج سال جاری اعلام شد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سعودی گزت، مقامات حج عربستان بعضی از شرایط لازم و پروتکل های بهداشتی برای برگزاری ایمن حج سال جاری را اعلام کردند.

شرایط ورود به حج سال جاری اعلام شد

بر اساس اعلام این رسانه، این شرایط در حوزه تعداد زائران و گروه سنی آن ها، منطقه نصب چادرها، امکانات و پروتکل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می گردد.

گزارش این رسانه در این باره حاکیست که داشتن شرایط سلامتی و عدم ابتلاء به بیمای های مزمن که نیازمند بستری در بیمارستان در 6 ماه گذشته بوده باشد، از جمله شرایط اعلام شده برای حضور در حج 2021 است. زائران پیش از اعزام به منطقه انجام فریضه حج، باید واکسن کرونا دریافت نمایند و زائران خارجی نیز باید دُز کامل واکسن های مورد تائید عربستان را دریافت نموده باشند.

سعودی گزت در این باره اضافه نمود: همچنین تست PCR منفی کرونا در فاصله 40 ساعت قبل از اعزام به منطقه اجرا شده در آزمایشگاه های مورد تائید عربستان از دیگر شرایط اعلامی از سوی ریاض است. زائران همچنین نباید در اتاق ها ازدحام نموده و سرو غذا به صورت جمعی نباید انجام گردد؛ همچنین، قرنطینه حجاج خارجی برای مدت 3 روز باید به انجام برسد. در اماکن متبرکه مکه و مدینه، زائران در دسته هایی گروه بندی می شوند و از نقاطی برای جدا کردن آن ها در پیاده روها، منطقه جمرات و ایستگاه های قطار استفاده می گردد. چمدان های حجاج استریل خواهد شد و ماموران امنیتی وظیفه خارج کردن افراد را در زمان های تعیین شده را بر عهده خواهند داشت.

در منطقه عرفات نیز یک اتوبوس برای هر گروه از زائران در نظر گرفته شده و هر یک از افراد یک شماره جایگاه خواهند داشت و یک جایگاه فاصله بین حجاج خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1621

به "شرایط ورود به حج سال جاری اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ورود به حج سال جاری اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید